Manufaktura

– 2013 rok powitał nas dużymi zmianami. W październiku 2012 roku Manufakturę kupił fundusz Union Investment, co stanowiło największą transakcję roku na rynku nieruchomości. Doceniono nasz profesjonalizm i nieszablonowe pomysły marketingowe. Tworzymy nową jakość przestrzeni publicznej i nadal będziemy działać na rzecz naszego miasta – mówi Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy ofertę handlową Manufaktury powiększyło kilkanaście nowych marek, w tym najwyższej klasy brandy odzieżowe. Największy metraż, niemal 330 mkw., zajął salon United Colors of Benetton, znanej włoskiej marki oferującej odzież i akcesoria. W pierwszym półroczu 2013 roku do grona najemców dołączyły m.in. Sinsay, najmłodsza marka grupy LPP SA, oraz luksusowe marki Guess, Manila Grace. W drugiej połowie roku ofertę centrum uzupełniły m.in. Marilyn, kultowa marka Swatch, bieliźniane Alles, salon fryzjerski Haircoif oraz sklepy z odzieżą dla najmłodszych Coccodrillo i Du Pareil au Même (DPAM). Z kolei odzież sportową i akcesoria można znaleźć w 4F.

Z odświeżonym wystrojem powróciły salony Levi’s i Pepe Jeans. Łączna powierzchnia nowych sklepów wyniosła ponad 2,3 tys. mkw.

Ponadto w 2013 roku otwarto salony Trendy by Vision Express, Ziaja Dla Ciebie, Telakces.com, Worldbox oraz eSmoking World. W minionym roku powiększyła się także oferta gastronomiczna Manufaktury. Jedną z największych powierzchni, ponad 570 mkw., zajęła restauracja Galicja specjalizująca się w staropolskiej kuchni kresowej i ręcznie lepionych pierogach. Ofertę wzbogaciły sieciowe restauracje Da Grasso, Berlin Doner Kebap i Szalony Ziemniak. W galerii handlowej Manufaktury otworzyła się Cukiernia P. Skórka.

Zainteresowanie najemców spowodowało decyzję Manufaktury o pozyskaniu nowych powierzchni komercyjnych. W ramach prac wyremontowano piwnice o łącznej powierzchni ok. 3 tys. mkw. Część nowej przestrzeni została już zaadaptowana, na przykład przez restaurację Galicja.

Istotnym osiągnięciem w 2013 roku, jak poinformował zarząd obiektu, było zdobycie Certyfikatu BREEAM In-use z oceną Excellent w kategorii Building Management. W ciągu ostatnich dwóch lat Manufaktura udoskonaliła zarządzanie eksploatacją wszystkich systemów, zwiększając efektywność i ekologiczność całego kompleksu.

– Dzięki tym działaniom otrzymaliśmy maksymalne noty. Certyfikat BREEAM In-use to prestiżowe wyróżnienie przyznawane za wdrażanie najwyższych proekologicznych standardów. Na zdobycie nagrody wpłynęła przede wszystkim konsekwencja we wprowadzaniu regulacji minimalizujących wpływ obiektu na środowisko – zaznacza dyrektor techniczny Manufaktury, Dariusz Jańczyk.

Na ocenę znacząco wpłynął szereg zastosowanych nowoczesnych rozwiązań technicznych, m.in. wprowadzenie systemu zarządzania ochroną środowiska potwierdzonego certyfikatem ISO14001, minimalizacja zużycia paliw, zrównoważona polityka zakupu produktów (środki czystości, materiały do prac remontowych), działania zmierzające do zmniejszenia zużycia wody i energii oraz systematyczne wdrażanie oświetlenia energooszczędnego.

Manufaktura to centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe w Łodzi zlokalizowane na terenie XIX-wiecznego kompleksu fabrycznego. Obecnie dysponuje ponad 125 tys. mkw. powierzchni najmu. Ofertę handlową zapewnia ponad 300 lokali, w tym niemal 200 butików i 50 restauracji. Na terenie Manufaktury znajdują się również m.in. Muzeum Fabryki, Teatr Mały, kino Cinema City, klub fitness, ścianka wspinaczkowa, dyskoteka i kręgielnia. Manufaktura należy do Union Investment. Za zarządzanie odpowiedzialny jest Apsys.