Orsay zdradza plany na 2014 rok

Barbara Has, Expansion Manager marki Orsay i Pimkie

Barbara Has, Expansion Manager marki Orsay i Pimkie

Już w marcu br. spółka Ordipol otworzy trzy salony Orsay w centrach handlowych: w Arkadach Wrocławskich, Galerii Amber w Kaliszu oraz Centrum Handlowym Ogrody w Elblągu. O planach rozwoju sieci Orsay redakcja Retailnet rozmawia z Barbarą Has, Expansion Manager marki Orsay i Pimkie.

W zeszłym roku spółka Ordipol pracowała nad optymalizacją sieci Orsay. Czy udało się zrealizować zakładane cele?

– Tak, udało nam się w pełni zrealizować założenia dotyczące dalszego rozwoju i optymalizacji sieci salonów Orsay. W 2013 roku otworzyliśmy 5 sklepów w centrach handlowych. Obecnie sieć liczy 150 sklepów w Polsce.

Czy zamykaliście palcówki ze względu na stawki czynszów, czy przychody salonu?

– W ramach optymalizacji zamknęliśmy 6 sklepów, które nie spełniały naszych oczekiwań dotyczących zarówno obrotów, funkcjonowania konkretnego centrum handlowego, jak i warunków czynszowych możliwych do uzgodnienia w danej lokalizacji.

Jakie są założenia odnośnie rozwoju w 2014 roku?

– Planujemy kontynuować optymalizację sieci oraz otworzyć kilka sklepów w nowych lub istniejących centrach handlowych. W marcu planujemy otwarcie salonów w Arkadach Wrocławskich, Galerii Amber w Kaliszu oraz Centrum Ogrody w Elblągu.

W zeszłym roku odświeżaliście niektóre salony Orsay. Czy w tym roku będziecie kontynuować te działania?

– Tak. Jako że jesteśmy obecni w Polsce od ponad 15 lat, niektóre z naszych sklepów, nieremontowane wcześniej, odbiegają od naszego obecnego konceptu. W związku z tym planujemy i wykonujemy konsekwentnie remonty dostosowujące sieć do aktualnego wizerunku marki.

Czy macie założenia co do ostatecznej ilości sklepów Orsay w Polsce?

– Nie mamy tego typu założeń. Jednak na bieżąco śledzimy zmiany na rynku centrów handlowych i dostosowujemy naszą strategię do zmieniającej się sytuacji. Niezmiennie chcemy być obecni w najlepszych obiektach w Polsce.

Jak marka rozwija się w regionie CEE?

– W regionie CEE działamy przede wszystkim na zasadzie franczyzy. Mamy rozbudowaną sieć salonów partnerskich w kilku krajach regionu.

Orsay to marka odzieżowa dla kobiet, która należy do spółki Orsay GmbH. Orsay rozpoczęła działalność w 1975 roku od 35 sklepów i 220 pracowników w Niemczech. Na świecie działa ponad 600 salonów tej marki w 25 krajach. W Polsce funkcjonuje 150, z czego ponad 140 znajduje się w galeriach i centrach handlowych. Za rozwój sieci w naszym kraju odpowiedzialna jest firma Ordipol sp. z o. o. Średnia powierzchnia sklepów Orsay to 170 mkw.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016