H&M planuje wejść na nowe rynki

Karl-Johan Persson, H&M

Karl-Johan Persson, H&M

H&M ma ambitne plany wkroczenia na nowe rynki sprzedaży. Firma chce otworzyć w 2014 roku pierwsze sklepy w Australii i na Filipinach.

Jak twierdzi Karl-Johan Persson, CEO grupy H&M, 2013 zakończył się bardzo pozytywnie dla firmy. Według CEO na dobrą sprzedaż wpłynęły dobrze dobrane produkty oferowane w kolekcji jesiennej. Wzrosty sprzedaży cieszą tym bardziej, że firma zdecydowała się wprowadzić na rynek nową markę & Other Stories, a także zainwestowała w znaczne poszerzenie asortymentu flagowej marki H&M o odzież i akcesoria sportowe, które pojawiły się w sklepach w styczniu tego roku.

– 2013 rok był dla naszej firmy bardzo dynamiczny, ponieważ otworzyliśmy wiele nowych sklepów. Właściwie można powiedzieć, że nasza firma otwierała po jednym sklepie każdego dnia ubiegłego roku. Mamy na tę chwilę ponad 3,1 tys. sklepów w 53 krajach i zatrudniamy ponad 116 tys. pracowników. W 2014 nasza firma będzie rozwijać się równie dynamicznie. Planujemy łącznie otworzyć około 375 nowych salonów. Chcemy otworzyć nowe sklepy w kilku krajach, w tym w Australii i na Filipinach – informuje Karl-Johan Persson, CEO grupy H&M.

Jak poinformowała firma H&M, sprzedaż grupy z wliczeniem podatku VAT wzrosła w walutach miejscowych o 9 proc. w ostatnim roku finansowym. Sprzedaż grupy po odjęciu podatku VAT wyniosła w tym okresie ponad 128,5 mld koron szwedzkich, co stanowi wzrost o 6 proc. w porównaniu z tym samym czasem w roku wcześniejszym. Zysk brutto firmy był równy 76 mld koron szwedzkich.

Firma w ostatnim roku obrotowym otworzyła łącznie 356 nowych sklepów na całym świecie, tworząc tym samym 12 tys. nowych miejsc pracy. Łącznie na zakończenie 2013 roku w firmie pracowało ponad 116 tys. osób.

W IV kw. 2013 roku sprzedaż grupy z wliczeniem podatku VAT w walutach miejscowych wzrosła o 13 proc. w porównaniu rok do roku. Sprzedaż po odjęciu podatku VAT była równa prawie 36,5 mld koron szwedzkich. W tym czasie zysk brutto wzrósł o 11 proc. i wyniósł ponad 22 mld koron szwedzkich.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska