Wraz z błyskawicznym rozwojem content marketingu, firmy muszą odejść od koncentrowania się wyłącznie na dystrybucji i wizerunku i zwrócić uwagę na to, jak skuteczna jest stosowana przez nie strategia – twierdzi Shafqat Islam, współzałożyciel i prezes NewsCred. Wykazanie namacalnych efektów content marketingu może stwarzać problemy. Oto pięć porad, które pomogą zwiększyć zyski z inwestycji:

1. Wyznacz sobie jasne cele. Dobierz do nich platformę i media

Czy Twoim celem jest zbudowanie świadomości marki wśród osób w określonym wieku? Lajki na Facebooku mogą w jasny sposób stwierdzić, wśród których odbiorców kampania odnosi sukcesy. Jak wykorzystać kontent, by z fanów zrobić potencjalnych klientów? Zainwestuj w wysokiej jakości treści, których ściągnięcie wymagało będzie od użytkowników podania adresu e-mail.

2. Otaguj kontent, żeby móc zmierzyć liczbę potencjalnych klientów

Gdy już ustalisz cele, możesz rozpocząć mierzenie liczby potencjalnych klientów, których przyciągają publikowane przez Ciebie treści. Najlepszym sposobem jest otagowanie każdego punktu dostępu kodem analitycznym. W ten sposób wiesz dokładnie, skąd napływają potencjalni klienci.

3. Zastanów się nad nowym zestawem  metrycznym

Nie liczą się już wyłącznie Cost Per Click (CPC), czy liczba słów kluczowych. Content marketing można skutecznie ewaluować za pomocą Cost Per Lead czy Cost Per Opportunity.

4. Naucz się przekształcać kontent w przychód

Najlepszy sposób oceny skuteczności jest również najtrudniejszy do przeprowadzenia. Dlatego tak ważne jest śledzenie klienta w trakcie całego procesu zakupowego i wiedza o tym, kiedy ten wchodzi w interakcje z publikowaną treścią. Dane te są niezbędne do określenia typu treści, na których powinieneś się skupić, by uzyskać wyższy zwrot z inwestycji.

5. Inwestuj w oprogramowanie, które policzy za Ciebie

Najnowsze platformy do publikowania treści mogą również zanalizować, co działało najlepiej. Jednak niektóre z nich są tak zaawansowane, że zmierzą potencjalną wartość finansową zaangażowanych fanów (przy odpowiednio ustawionych parametrach).

Content marketing to długofalowa strategia, a nie jedynie doraźna taktyka. Jeśli myślisz, że jest on szybkim sposobem na podniesienie sprzedaży, nie uzyskasz pożądanych efektów. Jeśli natomiast podejdziesz do tego narzędzia jako do rozwiązania długoterminowego i tak będziesz je oceniał, nie zawiedziesz się.

Shafqat Islam jest współzałożycielem i prezesem NewsCred, platformy content marektingu, która dostarcza zarówno oprogramowanie jak i treści i ułatwia prowadzenie kampanii.