Gino Rossi liczy na 260 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2014 roku

Kolekcja Gino Rossi

Kolekcja Gino Rossi

Grupa Gino Rossi – firma zarządzająca markami Gino Rossi oraz Simple Creative Products – prognozuje 260 mln zł przychodów ze sprzedaży i 20 mln zł EBITDA na 2014 rok. W porównaniu do prognozowanych wyników finansowych na 2013 rok przychody ze sprzedaży w tym roku mają wzrosnąć o 14 proc., a zysk EBITDA o 42 proc.

– Założenia przyjęte do prognozy są oparte na naszym przekonaniu, że w tym roku Grupa Gino Rossi będzie rozwijała się szybciej niż w roku ubiegłym. Sprzyjać nam będą dobre nastroje wśród konsumentów oraz dalsza poprawa otoczenia makroekonomicznego. Po przeprowadzonej restrukturyzacji zadłużenia i pozyskaniu dodatkowego kapitału mamy obecnie stabilną sytuację finansową. Ponadto w założeniach na ten rok mamy plany uwolnienia dodatkowych środków zaangażowanych w kaucjach i zabezpieczeniach, które zasilą kapitał pracujący i będą miały wpływ na zwiększenie skali działalności, szczególnie w segmencie obuwia – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

– W założeniach do prognozy na ten rok planujemy wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 24 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. W prognozach zakładamy także wzrost o 8 proc. sprzedaży odzieży marki Simple CP. Dynamikę wzrostu sprzedaży Simple CP przyjęliśmy na konserwatywnym poziomie, ponieważ priorytetem dla tej marki na ten rok jest podniesienie poziomu rentowności. Mając na uwadze wpływ na prognozowane wyniki właściwego dopasowania tegorocznych kolekcji obuwia i odzieży do oczekiwań klientów i aktualnych trendów mody, sporządziliśmy prognozę finansową na podstawie zgłoszonego i szacowanego popytu na kolekcje wiosna–lato 2014 oraz szacowanego popytu na kolekcje jesień–zima 2014 – dodaje Tomasz Malicki.

W założeniach prognozy wyników finansowych zarząd spółki planuje także rozwój sieci sprzedaży w 2014 roku do poziomu 79 salonów własnych i franczyzowych Gino Rossi oraz 55 salonów własnych i franczyzowych Simple.

– Otwarcia nowych sklepów będą także za granicą. Planujemy otwarcie dwóch sklepów franczyzowych na wschodzie Europy. Chcemy też otwierać sklepy franczyzowe w Czechach i na Słowacji. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy pierwszy sklep franczyzowy na Słowacji – mówi Tomasz Malicki.

Sprzedaż Grupy Gino Rossi w styczniu 2014 roku wyniosła 17,6 mln zł, w tym sprzedaż detaliczna Gino Rossi wyniosła 9,1 mln zł, a sprzedaż Simple, realizowana wyłącznie w salonach własnych i do salonów franczyzowych, wyniosła 5,9 mln zł.

– Zanotowaliśmy bardzo solidny 27-proc. wzrost sprzedaży detalicznej w salonach Gino Rossi w styczniu. Warto podkreślić, że dynamika styczniowej sprzedaży była znacznie wyższa od zanotowanej w grudniu ubiegłego roku. Dodatkowo nadal notujemy wzrosty marży procentowej realizowanej na sprzedaży w styczniu w ujęciu rok do roku. Po wynikach sprzedaży widać, że kolekcja jesień–zima Gino Rossi cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, początki sprzedaży kolekcji wiosenno–letniej również są obiecujące – mówi Tomasz Malicki.

– Sprzedaż Simple CP była w styczniu niższa o 13 proc. w porównaniu rok do roku. Wartość sprzedaży w Simple CP jest zgodna z naszymi przewidywaniami i założonym planem realizacji w spółce procesu poprawy jej rentowności. Jednym z najważniejszych aspektów zmian realizowanych w części odzieżowej Grupy Gino Rossi jest poprawa jakości kolekcji oraz jakości zarządzania towarem, w tym poprawa i obniżenie poziomu zapasów w okresie wyprzedaży. Obecnie w naszych magazynach jest zdecydowanie mniej towaru z poprzednich kolekcji niż rok temu, a my koncentrujemy się na poprawie rentowności. Styczeń pokazał, że nasze działania w obszarze dbałości o marże przynoszą owoce. W salonach pojawiła się już nowa kolekcja Simple na sezon wiosna–lato, która została przygotowana przez nowy zespół projektantów. Widzimy, że jest bardzo dobrze odbierana przez klientki i sprzedaje się dużo lepiej niż nowa kolekcja w roku poprzednim. Zgodnie z prognozami lepiej zachowuje się również marża na sprzedaży, którą realizujemy na wyższym poziomie niż w roku poprzednim. Spowodowane jest to dużym udziałem w sprzedaży nowej kolekcji, w odniesieniu do całości sprzedaży oraz mniej intensywnej wyprzedaży kolekcji jesienno-zimowej – mówi Tomasz Malicki.

W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Sieć sprzedaży obejmuje ponad 72 salony firmowe w Polsce i za granicą.

Simple Creative Products to marka odzieży damskiej klasy premium. Sieć sprzedaży liczy obecnie ponad 52 salonów firmowych znajdujących się w najlepszych lokalizacjach, zarówno w kraju, jak i za granicą.

Reklama

Galeria Jurajska