H&M, szwedzki wielokanałowy sprzedawca odzieży ogłosił, że w 2014 roku zamierza otworzyć sklepy internetowe w czterech nowych krajach. Jednym z nich jest Francja, gdzie sklep ruszy na przełomie wiosny i lata 2014.

Sprzedawca ogłosił plany ekspansji przy okazji publikacji rocznego raportu finansowego. H&M nie ujawnił, na których oprócz Francji rynkach zamierza uruchomić w tym roku sprzedaż online przez stronę hm.com

Karl-Johan Persson, prezes H&M powiedział: „Kolejnym obszarem, na którym kontynuujemy inwestycje to sprzedaż online, która staje się coraz bardziej istotna. Nasza sprzedaż przez internet stale się rozwija, a witryna hm.com, która jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron związanych z modą, pozwala nam dotrzeć do większej liczby klientów. W sierpniu uruchomiliśmy sklep internetowy w Stanach Zjednoczonych, został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Kontynuujemy ekspansję online otwierając się na nowe rynki w 2014 roku. Na przełomie wiosny i lata 2014 ruszy sprzedaż we Francji. W 2014 roku wejdziemy na trzy kolejne duże rynki online.”

Całkowita sprzedaż (wyłączając VAT) detalisty w roku finansowym 2012 / 2013 wzrosła o 6% i osiągnęła wartość 128.562 milionów koron (ok. 19,7 miliardów dolarów). Przychody wynosiły 76.033 milionów koron (ok. 11,6 miliardów dolarów).

Oprócz ekspansji online, w roku finansowym 2013/2014 H&M planuje również otworzyć 375 nowych sklepów stacjonarnych. Firma wejdzie na nowe rynki, takie jak Australia i Filipiny oraz rozpocznie sprzedaż w kilku innych krajach – nie ujawniono jednak których.