Telepizza zmienia strategię i planuje ekspansję w mniejszych miastach

Telepizza

Telepizza

Sieć pizzerii Telepizza wdrożyła elastyczny model biznesowy dla mniejszych miast. Firma zamierza w ten sposób ułatwić adaptację swojego formatu do nowych realiów gospodarczych. Dodatkowym działaniem sieci jest optymalizacja kosztów związanych z utrzymaniem restauracji Telepizza oraz zróżnicowanie opłat franczyzowych.

W 2013 roku Telepizza otworzyła 7 nowych lokali. W 2014 spółka planuje dalszą ekspansję. Firma ma już podpisanych 5 umów franczyzowych, z 8 zaplanowanych na ten rok. W I kw. zostaną otwarte 3nowe lokale w takich miastach, jak: Stalowa Wola, Mielec oraz Oława.

Wsparciem dla rozwoju Telepizzy są, jak poinformowano, zmiany w polityce firmy. Przede wszystkim firma stawia na  dopasowanie modelu franczyzowego i oferty Telepizzy do specyfikacji mniejszych miejscowości. Wiąże się z tym ograniczenie kosztów związanych z otwarciem i utrzymaniem restauracji oraz uelastycznienie opłat franczyzowych.

– Zmiany podyktowane są m.in. nowymi kierunkami rozwoju Telepizzy. Dotychczas koncentrowaliśmy się na dużych miastach, gdzie aktualnie posiadamy 113 placówek. Teraz przyszedł czas na małe miejscowości do 30 tys. mieszkańców, gdzie wprowadzamy nowe zasady działania – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland.

Hiszpańska sieć dopasowała również ofertę gastronomiczną i ceny do sytuacji gospodarczej w mniejszych miastach oraz tamtejszych zwyczajów konsumenckich. Jak twierdzi Iwona Olbryś, nowa polityka została opracowana na podstawie analizy lokalnych rynków przeprowadzonych w całej Polsce jeszcze w 2013 roku.

– Zweryfikowaliśmy potencjał branży gastronomicznej, zamożność potencjalnych klientów, ich upodobania kulinarne oraz sprawdziliśmy, co wpływa na kondycję biznesu. Ze względu na różnice między regionami będziemy wdrażać zmodyfikowany koncept biznesowy indywidualnie dla każdego miasta. Chodzi nam o to, by produkt dobrze się sprzedawał, na czym skorzystają nasi franczyzobiorcy oraz cała firma – mówi Iwona Olbryś.

Jednym z elementów wspierających rozwój sieci są oszczędności związane z utrzymaniem placówek franczyzowych. Firma samodzielnie wyszukuje powierzchnie atrakcyjne biznesowo i cenowo.

– W 2013 roku ograniczyliśmy wydatki na utrzymanie lokalu. Znaczące oszczędności generujemy dzięki atrakcyjnym warunkom najmu powierzchni handlowych. Mocna pozycja Telepizzy na rynku pozwala wynegocjować stawki najmu niższe od wyjściowych o 20 proc. – mówi Iwona Olbryś.

Oprócz nowości związanych z rozwojem sieci Telepizza firma chce też zwiększyć sprzedaż w placówkach. Liczy na kolejne wzrosty w stosunku do ubiegłego roku. Sieć duży nacisk kładzie na dystrybucję online. Obecnie sprzedaż przez internet to 1/3 wszystkich zamówień w dostawie Telepizzy. Plan rozwoju na rok 2014 jest bardzo ambitny. Prosta rejestracja połączona z systemem wyszukiwania ulic, dzięki czemu użytkownikowi łatwo będzie wskazać adres dostawy, korzystnie wpływa na rozwój kanału sprzedaży internetowej. Telepizza rozwija również aplikacje mobilne wspierające sprzedaż oraz płatności online.

Telepizza posiada łącznie 1259 lokali na świecie. Sieć obecna jest w Hiszpanii, Portugalii, Chile, Kolumbii, Peru, Ekwadorze, Panamie, Boliwii, Emiratach Arabskich oraz Polsce.

Polska jest jednym z największych rynków Telepizzy. Zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby lokali – zaraz po Hiszpanii i Chile. W ubiegłym roku Telepizza sprzedała w Polsce ponad 6 mln sztuk pizzy.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016