Barbara Has, Expansion Manager marki Orsay i Pimkie

– Działalność marki Orsay w Polsce rozpoczęliśmy w 1997 roku. Wówczas rynek był bardzo otwarty na nowości, niewiele uznanych marek było obecnych w Polsce. Aktualnie działamy na rynku dojrzałym z ogromną konkurencją w sektorze odzieży damskiej i obserwujemy również zmiany w zachowaniach konsumentów – powiedziała redakcji Retailnet Barbara Has, Expansion Manager marki Orsay i Pimkie.

– Z jednej strony konkurencja sprawia, że walka o udział w rynku jest trudniejsza, z drugiej – są również pozytywne aspekty tej sytuacji w postaci większej mobilizacji do działań mających na celu sprostanie oczekiwaniom klienta.

– Na sprzedaż w naszej branży duży wpływ ma czynnik sezonowości. W drugim półroczu wypracowujemy lepsze marże ze względu na specyfikę produktów w okresie jesienno-zimowym. Nie bez wpływu jest również okres okołoświąteczny, w którym zwykle następuje ożywienie nastrojów konsumenckich, a tym samym – sprzedaży. Nasza branża jest również bardzo uzależniona od pogody. Jeśli nasza oferta jest adekwatna do panujących warunków pogodowych, wówczas sprzedaż jest niewątpliwie lepsza.

Orsay to marka odzieżowa dla kobiet, która należy do spółki Orsay GmbH. Na świecie działa ponad 600 salonów tej marki w 25 krajach. W Polsce funkcjonuje 150, z czego ponad 140 znajduje się w galeriach i centrach handlowych. Firma prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym Orsay.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z uruchomienia sklepu internetowego Orsay. Dzięki temu kanałowi sprzedaży możemy dotrzeć do klientek w miastach, w których nie posiadamy sklepów stacjonarnych.

– Sprzedaży w e-sklepie nie można porównać do sprzedaży w sklepach stacjonarnych, ponieważ są to bardzo odmienne kanały dystrybucyjne. Można natomiast powiedzieć, że sprzedaż w naszym e-sklepie cechuje się znaczną dynamiką wzrostu, adekwatnie do tendencji rynkowych w kanale e-commerce – dodała Barbara Has.