Klienci chętnie kupowali na wyprzedażach

Zakupy, Shutterstock

Zakupy, Shutterstock

Według danych firmy Experian FootFall Indeks Polska styczeń 2014 roku wypadł podobnie jak w roku ubiegłym. Do w miarę optymistycznych wyników odwiedzalności głównie przyczyniły się znaczne wyprzedaże w sklepach większości najemców centrów handlowych.

– Wyniki odwiedzalności w styczniu są praktycznie takie same, jak rok temu. Fakt, że nie doszło do cofnięcia, daje powody do tego, aby optymistycznie patrzeć na ruch w handlu w tym roku. Ostatni tydzień stycznia właściwie zdefiniował wyniki miesiąca. Frekwencja w polskich centrach handlowych spadła, klienci odwiedzili wyprzedaże i teraz raczej skupiają się na feriach zimowych niż na zakupach – informują analitycy firmy Experian.

– Przed nami luty, który będzie miesiącem wyczekiwania na wiosnę, nowe kolekcje i powrót koniunktury. W połowie miesiąca czeka nas wzmożona aktywność konsumentów na walentynki, która zawsze poprawia wyniki miesiąca – twierdzą eksperci firmy.

Przypomnijmy: według danych firmy Experian FootFall Indeks Polska w przedostatnim ostatnim tygodniu spadł o 3,3 proc. w porównaniu z wcześniejszym tygodniem. Jednak pocieszające było to, że w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych wzrosła o 2,1 proc. Skumulowana strata wyniosła wtedy 2 proc.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.

Reklama

Galeria Jurajska