Platformy do zarządzania kampaniami społecznościowymi pomagają marketingowcom tworzyć, zarządzać i optymalizować działania na Facebooku. Te najbardziej zaawansowane dają również markom większą kontrolę nad tym jak, kiedy i gdzie wyświetlane są reklamy, co pomaga dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Dzięki nim można zaproponować odpowiednie treści tym użytkownikom, którzy będą najbardziej skłonni zainteresować się produktem – pisze Paul Klee z Glow Digital Media.

Na przykład Rosetta Stone próbowała ostatnio zdobyć na Facebooku potencjalnych klientów organizując konkurs, w którym nagrodą były trzy kursy językowe. Za potencjalnego klienta uznawano kogoś, kto wziął udział w konkursie i zgodził się na otrzymywanie mailingu. Rozpoczęła się po wstępnej fazie testów, w trakcie której określono kluczowe wskaźniki efektywności, ustalono koszt za lead i cele kampanii. Była to pierwsza taka kampania na większą skalę w Unii Europejskiej. Dodatkowym wyzwaniem było uniknięcie inflacji kosztu za lead.

Przede wszystkim, grupa odbiorców została dobrana na podstawie uczestnictwa w poprzednim konkursie Rosetta Stone. Zbudowano profil podobnej publiczności, który miał pomóc zwiększyć konwersję. Lista uczestników konkursu była codziennie odświeżana, co pozwoliło uniknąć wysyłania duplikowanych komunikatów.

Gdy już dostateczna liczba użytkowników konkursu nawiązała relację z marką, ponownie dobrano publiczność docelową. Pozwoliło to zwiększyć konwersję. Treści zostały dostosowane pod względem językowym w zależności od pochodzenia użytkowników. Zadbano o to, by do grup zainteresowania docierały odpowiednio dobrane treści. Ostatniego dnia aktywności reklamy zawierające call to action przekazywały komunikat o „ostatniej szansie”, tworząc atmosferę pośpiechu.

Przy pomocy tej skalkulowanej strategii i zastosowanych procedur, liczba pozyskanych leadów przekroczyła założenia kampanii. Pozyskano w sumie 12.760 potencjalnych klientów. 

Z usług platformy organizującej promocję w social media skorzystała także Interflora. Agencja pomogła marce wykorzystać Facebook w kluczowych dla sprzedaży okresach takich jak Walentynki, które wymagały skupienia się na treści i optymalizacji. Interflora jest największą na świecie firmą dostarczającą kwiaty, pracuje dla niej wielu nagradzanych, uznanych florystów. Mimo to firma nie była w stanie skutecznie wykorzystać Facebooka w kampaniach reklamowych. Zadaniem agencji było zwiększenie sprzedaży i zastosowanie Facebooka jako kanału do pozyskiwania nowych klientów oraz do budowania z nimi relacji.

Przekaz reklamowy został zatem dobrany, a jego publikacja zaplanowana tak, żeby dotrzeć do użytkownika, nadać nowy wymiar komunikacji i nie zasypywać użytkowników reklamami. Angażujący kontent zaprojektowany tak by zwiększyć liczbę polubień, publikowany był w ramach sponsorowanych postów. Dzięki temu zwiększono zasięg kampanii i zaangażowano więcej użytkowników. Aby zwiększyć liczbę zamówień zastosowano też narzędzia do optymalizacji, które automatycznie dobierały najbardziej korzystną ofertę. Jako support wykorzystano reklamy Facebook Ad Space Units, które pojawiając się po prawej stronie tablicy wzmacniały przekaz pojawiający się w postach sponsorowanych.

Zastosowanie tych metod pozwoliło zwiększyć liczbę zamówień o 600%,a 83% Cost Per Sale, 20% Cost Per Click było niższych niż zakładano.

Facebook jest potężnym narzędziem marketingowym, jednak kampanie muszą być prowadzone we właściwy sposób. Specjalny zespół ekspertów wyposażonych w narzędzia do optymalizacji oraz skrupulatne podejście do testów może osiągnąć najlepsze efekty.

*Paul Klee jest menedżerem ds marketingu w Glow Digital Media, firmie, która pomaga lepiej zarządzać kampaniami reklamowymi na Facebooku. The Glow Machine jest nowej generacji platformą, która pomaga marketingowcom tworzyć, zarządzać i optymalizować kampanie na Facebooku. Powstała z połączenia największych i najbardziej uznanych europejskich i północnoamerykańskich agencji zajmujących się reklamami na Facebooku. Daje firmom lepszą kontrolę nad tym gdzie, kiedy i jak wyświetlane są reklamy i do jakich odbiorców trafiają.