Przemysław Nowicki, manager działu rozwoju sieci w firmie Bartek SA

– Na pierwszą połowę roku mamy zaplanowane trzy otwarcia sklepów Bartek. Z początkiem lutego uruchomimy sklep w CH M1 Kraków, a w marcu – w Galerii Jurajskiej w Częstochowie oraz w CH Atrium Felicity w Lublinie. Sklepy standardowo otwieramy na powierzchni około 60 mkw. – powiedział portalowi Retailnet Przemysław Nowicki, manager działu rozwoju sieci w firmie Bartek SA.

Obecnie funkcjonuje 47 sklepów firmowych Bartek na terenie Polski, 12 na Litwie, 2 na Łotwie, 13 na Ukrainie oraz 3 na Białorusi. Spółka rozwija również sieć multibrandową, która liczy około 250 punktów za granicą i 150 w kraju. Bartek to również jeden sklep firmowy w Polsce działający w domenie www.sklep.bartek.com.pl oraz www.ebartek.com działający w Stanach Zjednoczonych, obsługujący rynek obydwu Ameryk.

– Wszystkie nasze sklepy są zlokalizowane w centrach handlowych, w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Planując nowe otwarcia, będziemy utrzymywali te same założenia.

– W 2013 roku zrealizowaliśmy większą część zakładanych planów. Otworzyliśmy wszystkie z planowanych 5 nowych lokali, które znalazły się w Galerii Bronowice w Krakowie, Plaza Poznań, Galerii Sfera Bielsko-Biała, Galeria Kaskada oraz w Centrum Riviera w Gdyni. Cieszy nas fakt, że udało się wyjaśnić kilka tematów biznesowych z korzyścią dla firmy Bartek. Przeprowadziliśmy rekonstrukcję sieci, zamykając najmniej rentowne lokalizacje oraz optymalizując koszty zarządzania. Daje to nam silne podstawy planów na 2014 rok.

– W 2013 roku odnotowaliśmy blisko 10-proc. wzrost sprzedaży w sieci sklepów firmowych. Niekorzystne warunki atmosferyczne, z którymi się ostatnio borykamy, na bieżąco korygowały nasze plany sprzedażowe. Brak zimy na początku i w środku sezonu dał się odczuć znacznym zmniejszeniem zainteresowania klientów towarem typowo zimowym. Zaistniała sytuacja miała duży wpływ na wyniki sprzedażowe sezonu – dodał Przemysław Nowicki.