Jack Wolfskin
Jack Wolfskin

W roku gospodarczym 2013 skonsolidowany obrót firmy Jack Wolfskin, producenta artykułów outdoorowych z Idstein, wynosił 324 mln euro. Spadek wynika głównie z trudnej sytuacji na największych na chwilę obecną rynkach zbytu, jakimi są Niemcy i Austria, jak również z konsolidacji struktury dystrybucji.

Natomiast na rynkach międzynarodowych – zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, Europie Wschodniej i Chinach – nadal notowano wysoki wzrost. Prognozy na rok 2014 rokują, że obok dalszego wzrostu za granicą można się liczyć z poprawą na rynku niemieckim.

– W 2013 roku ciężko pracowaliśmy i dzięki wysokiemu udziałowi nowych produktów w kolekcji, wyznaczaniu personalnych i strukturalnych kierunków rozwoju w dystrybucji, jak również rozbudowie działań w Rosji, przygotowaliśmy podłoże dla wzrostu w bieżącym roku gospodarczym – mówi Michael Rupp, dyrektor generalny firmy Jack Wolfskin.

– Bardzo korzystny rozwój naszych najbardziej kluczowych rynków w Wielkiej Brytanii (+45 proc.), Europie Wschodniej (+13,7 proc.) oraz Chinach (+25 proc.) jest pierwszym owocem naszych starań. Ulegający wyraźnemu wzrostowi zakres zamówień w Europie dodatkowo umacnia nas w naszym aktualnym kursie i umożliwia optymistyczne prognozowanie na bieżący rok gospodarczy – dodaje dyrektor generalny firmy Jack Wolfskin.

Na koniec roku gospodarczego 2013 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła ok. 700.

Firma Jack Wolfskin to jeden z wiodących producentów funkcjonalnej odzieży, obuwia i wyposażenia outdoorowego w Europie, a jednocześnie największy franczyzodawca w branży specjalistycznego handlu sportowego na rynku niemieckim. Produkty firmy Jack Wolfskin są aktualnie sprzedawane w ponad 800 sklepach franczyzowych i w ponad 4 tys. punktach sprzedaży na terenie Europy i Azji. Firma posiada też sklepy w polskich centrach handlowych. W roku gospodarczym 2012 obrót przedsiębiorstwa wynosił 351 mln euro.