Subway umacnia swoją pozycję w Polsce

Subway

Subway

Z ponad 80 punktami działającymi w całym kraju marka Subway jest na polskim rynku jednym z liderów restauracji szybkiej obsługi. Kolejne otwarcia i ciągłe poszerzanie oferty mają umocnić pozycję sieci i zapewnić jej franczyzobiorcom stały wzrost klientów.

W obecnej chwili na polskim rynku działa 86 punktów Subway. Przez ostatnie 3 lata liczba restauracji rozpoczynających działalność utrzymywała się na stałym poziomie – franczyzobiorcy Subway otwierali około 20 nowych lokali rocznie. Marka szacuje, że ponad 40 proc. jej licencjobiorców to multifranczyzobiorcy – prowadzący więcej niż jedną restaurację. Z doświadczenia firmy w innych krajach wynika, że liczba otwarć wzrasta wraz z rozwojem rynku i tego też marka spodziewa się w nadchodzących latach. Logo Subway jest już obecne w najbardziej rozpoznawalnych i modnych polskich lokalizacjach: na sopockim Monciaku, zakopiańskich Krupówkach, Piotrkowskiej w Łodzi czy w Centrum Plac Unii w Warszawie, ale też w mniej spektakularnych, choć dobrze rokujących dla sandwiczowego budżetu miejscach.

Podobnie jak w roku ubiegłym, marka ma w planach rozwój restauracji w centrach handlowych i przy głównych ulicach miast. Będzie także stawiała nacisk na zaistnienie w przestrzeniach niestandardowych – m.in. przy dworcach PKP i stacjach benzynowych. Kolejnym konceptem wprowadzonym i rozwijanym na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej jest Subway Café. Do czasu otwarcia pierwszych lokali Subway Café w Polsce i na Węgrzech firma rozwijała koncept na terenie USA, gdzie pod jej szyldem działa 20 takich punktów.

Według danych sieci liczba klientów odwiedzających polskie restauracje Subway rośnie sukcesywnie wraz z liczbą kolejnych otwieranych punktów oraz wraz ze wzrostem znajomości marki. Podobnie wzrasta liczba produktów oferowanych w menu Subway w Polsce i Europe Środkowo-Wschodniej. Obecnie restauracje – obok kultowych sandwiczy – oferują także sałatki, pieczywo cukiernicze oraz napoje, w tym kawę Fair Trade. Marka systematycznie testuje i wprowadza na rynek kolejne produkty czy dodatki, np. sandwicze na płaskim chlebie – tzw. Flatbread. Sandwicze pozostają niezmiennie głównym trzonem sprzedaży restauracji. Ze statystyk marki wynika, że polscy klienci najbardziej gustują w sandwiczu Kurczak Teryaki.

Historia marki Subway rozpoczyna się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut (USA). Wtedy właśnie przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otwiera „Pete’s Super Submarines”, bar z sandwiczami przypominającymi łodzie podwodne, żeby zdobyć pieniądze na studia. Pomaga mu w tym przyjaciel Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierają się kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do Subway. Kolejne lata są pasmem sukcesów, powstaje system franczyzowy, dzięki któremu sieć rozwija się błyskawicznie.

Restauracje Subway słyną z amerykańskich sandwiczy przyrządzanych na oczach klienta i zgodnie z jego życzeniem. Sandwicze komponowane są ze świeżych warzyw, mięs i wędlin, na świeżo wypiekanym pieczywie. Koncept przez lata zyskał miłośników na całym globie. Dziś sieć Subway liczy ponad 40 tys. restauracji w 103 krajach i jest największą siecią restauracji na świecie. Pierwsza restauracja Subway w Polsce powstała w 2000 roku w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych. Obecnie sieć liczy 86 punktów w całym kraju, z kolejnymi 10 w budowie.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska