Marc Jacobs, amerykański wielokanałowy sprzedawca ubrań i akcesoriów wprowadził kontrowersyjną metodę płatności w swoim tymczasowym sklepie w Nowym Jorku. W ramach płatności, zamiast gotówki będzie akceptował posty w social media – podaje Daily Mail.

Płatności pod postacią postów na Twitterze, Facebooku czy Instagramie będą przyjmowane w tymczasowym „Pop-up Tweetshop” od 7 do 9 lutego 2014 roku. Akcja zbiega się w czasie z New York Fashion Week, a jej celem jest promocja perfum Marc Jacob’s Daisy.

„Posty otagowane #MJDaisyChain będą pełniły funkcję „społecznościowej waluty”, za pomocą której można będzie kupić w butiku perfumy i drobne akcesoria. Klienci, którzy zamieszczą najbardziej kreatywne posty wezmą też udział w konkursie, w którym nagrodą będzie większej wartości kupon na zakup ubrań i akcesoriów w czasie trwania promocji” – czytamy w artykule.

W sklepie na klientów czekać też będze salonik z darmowym wifi, jedzeniem i drinkami. W ubiegłym roku Marc Jacobs, uznawany obecnie za jednego z najbardziej wpływowych projektantów mody, został dyrektorem kreatywnym marki Diet Coke. Jego zadaniem było m.in. stworzenie limitowanej kolekcji butelek i puszek.

Marc Jacobs to amerykański projektant odzieżowy. Jest głównym projektantem firmy Marc Jacobs oraz oddzielnej linii Marc by Marc Jacobs. Sieć prowadzi ponad 200 salonów sprzedaży w 80 krajach, sprzedaje też online. W latach 1997-2013 Marc Jacobs był również dyrektorem kreatywnym francuskiego domu mody Louis Vuitton. W 2010 roku znalazł się na liście 100 najbardziej wpływowych osób na świecie magazynu Time.