foodpanda sprzedaż online

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl , 64% Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu lub pracy. Już 38% Polaków korzysta przy tym z serwisów internetowych czy aplikacji mobilnych.

Popularyzacja smartfonów i tabletów sprawiła, że Polacy coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych i serwisów www do realizacji codziennych czynności. W ostatnim roku trend mobilny dał się też silnie zauważyć na rynku zamawiania jedzenia do domu czy pracy i już ponad 1/3 Polaków korzysta ze smartfona czy tabletu, by zamówić posiłek z dowozem.

Serwis i aplikacja mobilna Foodpanda.pl w Polsce zadebiutowała w lutym 2013 roku. Po roku działalności umożliwia zamawianie jedzenia 9 milionom użytkowników z 1200 restauracji w całej Polsce, mając najszybsze tempo wzrostu wśród firm o tym profilu działalności.

Niedawno Foodpanda, globalna platforma do zamawiania jedzenia online, otrzymała kolejne dofinansowanie w wysokości 20 milionów dolarów. Jednym z inwestorów jest Phenomen Ventures. Dzięki nowemu kapitałowi, Foodpanda planuje do końca pierwszego kwartału 2014 roku być obecna na 40 rynkach. W zeszłym roku firma weszła ze sprzedażą do 20 nowych krajów. Obecnie planuje ekspansję w ośmiu kolejnych krajach, w tym w: Chorwacji, Bułgarii, Serbii, Słowenii, Kazachstanie, Azerbejdżanie, Tanzanii i Ugandzie.

Z początkiem 2014 roku Foodpanda nawiązała współpracę z McDonald’s Polska, największą siecią restauracji typu fast food na świecie. Usługa Mcdonald’s w Dostawie na chwilę obecną testowana jest w trzech warszawskich restauracjach sieci. W planach na nadchodzący rok Foodpanda ma także rozpoczęcie współpracy z inną dużą siecią gastronomiczną oraz pozyskanie kolejnych 500 partnerów. Planowana jest także premiera nowej bardziej intuicyjnej i szybszej aplikacji mobilnej na platformy iOS, Android i Windows Phone, by w ten sposób generować coraz większą liczbę zamówień za pomocą smartfonów i w efekcie sprawić, że co najmniej co trzecie zamówienie będzie realizowane przez aplikację. Wkrótce firma zamierza też ruszyć z kampanią outdoorową oraz telewizyjną.

W samej Warszawie korzystając z Foodpanda.pl zamówimy posiłki z dwukrotnie większej liczby restauracji, niż w jakimkolwiek innym serwisie. Foodpanda jako jedyna firma na rynku współpracuje też na wyłączność m.in. z McDonald’s, Salad Story, Sphinx, Aioli czy Bobby Burger.

Kto zamawia w Foodpanda.pl najczęściej? Liderami pod względem liczby zamówień w serwisie i aplikacji Foodpanda.pl od początku pozostają klienci warszawscy, którzy obecnie generują 64% zamówień. Warto jednak zaznaczyć, że pozostałe miasta, w których dostępna jest usługa, z miesiąca na miesiąc zyskują – dla porównania w pierwszym kwartale funkcjonowania serwisu, zamówienia w stolicy stanowiły 97% wszystkich zleceń.

Według raportu Homo Homini Polacy najczęściej zamawiają w dostawie dania kuchni włoskiej, w tym oczywiście pizzę (78%). Na drugiej pozycji plasuje się kuchnia azjatycka, którą wybiera 11% badanych. W przypadku zamówień internetowych, za pomocą serwisu i aplikacji mobilnej Foodpanda.pl, różnice te są znacznie mniejsze, a w Warszawie procent osób zamawiających posiłki z kuchni azjatyckiej jest większy niż z kuchni włoskiej (29% do 26%). Mieszkańcy Krakowa, Poznania i Wrocławia najchętniej za pomocą Foodpanda.pl zamawiają pizzę, choć dominacja ta jest mniejsza niż w przypadku zamówień składanych telefonicznie.

 foodpanda_infografika