Salon Top Secret
Salon Top Secret

W styczniu 2014 roku szacunkowe obroty Grupy Redan, właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, wyniosły 32,6 mln zł, co oznacza 3-proc. wzrost rok do roku. Przychody w tym okresie osiągnęły wyższą dynamikę od przyrostu powierzchni handlowej.

– W styczniu w skali całej grupy zanotowaliśmy lekki wzrost obrotów, licząc r./r. Co ważne, tempo wzrostu przychodów było większe niż przyrost powierzchni handlowej. W podziale na segmenty początek roku był szczególnie udany dla sieci dyskontowej TextilMarket, skutecznie realizującej plany rozwoju. Poprawy efektywności sprzedaży oczekujemy także w kolejnych okresach tego roku – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

– W segmencie modowym odnotowaliśmy wprawdzie lekki spadek obrotów, ale poprawiliśmy efektywność tej części biznesu. W kraju mamy teraz więcej sklepów franczyzowych, na których zarabiamy. Zmniejszyliśmy natomiast liczbę sklepów własnych, generujących większe obroty, ale ze względów kosztowych osiągających niższą rentowność. Wpływ na lekki spadek obrotów w części fashion miała też mniejsza sprzedaż zrealizowana na rynku ukraińskim. Ze względu na sytuację panującą u naszych wschodnich sąsiadów klienci wstrzymywali się z zakupami – dodał Bogusz Kruszyński.

W styczniu 2014 roku przychody Grupy Redan wyniosły 32,6 mln zł, czyli 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia handlowa sieci wyniosła 99,6 tys. mkw., co oznacza wzrost o 1 proc. w porównaniu do stycznia 2013 roku.

Sieć TextilMarket w styczniu osiągnęła obroty w wysokości 15,7 mln zł, czyli o 10 proc. większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec stycznia składała się z 281 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. mkw., czyli niecały 1 proc. większej niż w styczniu 2013 roku.

Z kolei w sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash sprzedaż w styczniu spadła o 3 proc. r./r. do 16,9 mln zł. Z tego ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,8 mln zł, czyli tyle samo, co rok wcześniej. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec stycznia 2014 roku wyniosła 38,4 tys. mkw. i była na poziomie o nieco ponad 1 proc. wyższym niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono- i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.