SCF 2014: wpływ social media na sprzedaż i footfall

Shopping Center Forum 2014 Winter Edition

Shopping Center Forum 2014 Winter Edition

– Wynik badania nas zaskoczył, ponieważ wyszliśmy z założenia, iż im więcej czasu fani poświęcają danej marce na Facebooku, tym więcej kupują jej produktów. Tymczasem okazało się, że 78 proc. respondentów nie dostrzega połączenia między światem FB, rozumianym jako świat zabawy, a światem realnym, gdzie dokonują faktycznych decyzji zakupów, bazujących na swoich przyzwyczajeniach i rytuałach – powiedziała Natalia Jaszczyk, prezes zarządu Sana Consulting, podczas Shopping Center Forum Winter Edition 2014.

Badanie pod tytułem: „Wpływ Social Media na footfall oraz na sprzedaż w kanale tradycyjnym i internetowym. Psychologiczny profil użytkownika Social Media i jego ścieżka zakupowa” zostało zaprezentowane podczas Shopping Center Forum Winter Edition 2014. Badanie przygotowały: Natalia Jaszczyk, prezes zarządu Sana Consulting, i Agata Cołoszyńska, dyrektor operacyjna w firmie Sana Consulting.

– W badaniu postawiliśmy tezę, iż aktywni użytkownicy fanpage’ów badanych marek odzieżowo-wnętrzarskich generują większy footfall w centrum handlowym niż likersi i bierni użytkownicy. Okazało się, że nie ma różnic między tymi grupami, co pokazuje, iż klienci nie nagradzają sieci handlowych, które prowadzą nawet rozwinięte aktywności w mediach społecznościach, zakupami w tych markach – powiedziała Agata Cołoszyńska, dyrektor operacyjna w firmie Sana Consulting.

– Sieciom handlowym opłaca się inwestować w aktywności marketingowe w mediach społecznościowych. To bardzo istotny kanał w kontakcie z klientem, związany z budowaniem solidnej, konsekwentnej i otwartej relacji z konsumentami. Nie jest to proste zadanie, ponieważ wiąże się również z dogłębnym poznaniem klienta, jego psychografii oraz potrzeb i odpowiedzenie na nie na wielu płaszczyznach. Media społecznościowe mają ogromny potencjał, już dzisiaj ich mocną stroną jest budowanie świadomości marki w krótkim czasie, promocja oferty i efektywny kontakt posprzedażowy z klientem, jednak słabą stroną jest wpływ na rzeczywisty zakup w polubionej przez użytkownika FB marce – dodała Natalia Jaszczyk.

Od stycznia do października 2013 roku firma badawcza Sana Consulting na zlecenie Evigo, organizatora SCF 2014, przeprowadziła analizę „big data” mediów społecznościowych z pogłębionymi wywiadami indywidualnymi IDI. Badanie dotyczyło fanpage’ów marek: Inditex (Zara, Pull&Bear, Massiomo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home), LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp, Home&You), H&M (H&M, COS). Badanie skoncentrowano na polskich użytkownikach serwisu Facebook – około 300 tys. profili. Przeanalizowano około 6,5 tys. postów, 40 tys. komentarzy i ponad milion polubień.

Reklama

Galeria Jurajska