Nagroda Retailers of the Year 2014 dla Matras

Matras otrzymał tytuł Retailer of The Year 2014 w kategorii Music, Bookshops & Newsagents.

– Ponad rok temu podjęliśmy strategiczne decyzje o restrukturyzacji Matrasa, zdefiniowaliśmy na nowo strategię sieci, zaczęliśmy budować światowe standardy w zakresie jakości obsługi klienta, wyglądu księgarni i sposobu ekspozycji książek oraz współpracy z partnerami biznesowymi. Nagroda Retailer of The Year 2014 w kategorii Music, Bookshops & Newsagents dla sieci Matras potwierdza słuszność i zasadność tych kroków, choć kosztowały one wiele wysiłku i pracy – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Mariusz Rutowicz, prezes Matras SA.

Matras prowadzi obecnie ponad 170 księgarni na terenie całej Polski, z czego ponad połowa znajduje się na terenie centrów handlowych. W zależności od swojej powierzchni księgarnie Matras oferują od 5 tys. do 50 tys. tytułów.

– Są to atrakcyjne, funkcjonalne księgarnie, oferujące zarówno książki, jak i chwilę wytchnienia przy kawie. Księgarnie Matras to także miejsca wyjątkowych spotkań autorskich i wyjątkowych książek, np. tych z autografami autorów czy unikalnych albumów artystycznych. Fundamentalne zmiany przynoszą spektakularne efekty. Dziś Matras jest firmą i marką, która stosuje przyjazne procedury, jest rekomendowana przez klientów i pożądana przez partnerów biznesowych – dodał  Mariusz Rutowicz.

Do nagrody w kategorii Music, Bookshops & Newsagents nominowane były także sieci Empik oraz Inmedio. Nagrodę w imieniu spółki Matras odebrał Henryk Radomski, Real Estate Director, Matras SA.