SCF 2014: ekspansja polskich najemców w regionie CEE

Renata Kusznierska (DTZ Polska), Nataliya Mykolaychuk (DTZ Ukraina), Razvan Sin (DTZ Rumunia), Stanislava Trubačová (DTZ Czechy), Marta Kostiuk (DTZ Ukraina) oraz Adrian Powell (DTZ UK)

Renata Kusznierska (DTZ Polska), Nataliya Mykolaychuk (DTZ Ukraina), Razvan Sin (DTZ Rumunia), Stanislava Trubačová (DTZ Czechy), Marta Kostiuk (DTZ Ukraina) oraz Adrian Powell (DTZ UK)

– Polskie sieci handlowe bardzo dobrze radzą sobie w Europie. Prowadzą intensywną ekspansję i otwierają sklepy na kolejnych rynkach. Oferują atrakcyjny asortyment, kolekcje dopasowane do potrzeb klientów. Koncepty ich sklepów są na światowym poziomie i nie odbiegają od innych europejskich najemców. To powoduje, że w perspektywie kilku lat będą porównywalnie do międzynarodowych sieci, jak Inditex czy H&M – powiedziała Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail – CEE w firmie DTZ podczas Shopping Center Forum 2014.

Uczestnicy lutowej edycji Shopping Center Forum 2014 podczas panelu dyskusyjnego „Perspektywy rozwoju handlu w Europie Centralnej i Wschodniej: nowe koncepty, nowe idee” mogli zapoznać się możliwościami rozwoju w centrach handlowych m.in.: w Czechach, Rumunii, na Ukrainie i Wielkiej Brytanii. Gospodarzem panelu była firma doradcza DTZ, partner strategiczny SCF 2014.

– Pomimo trudnej sytuacji politycznej na Ukrainie potencjał rynku jest ogromny. Nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową w 6 największych miastach wynosi 380 mkw. na 1000 mieszkańców. Biorąc pod uwagę cały kraj, jest to mniej niż 100 mkw. Ponadto 90 proc. międzynarodowych sieci handlowych obecnych na Ukrainie funkcjonuje w ramach franczyzy. Jedną z niewielu sieci handlowych w naszym kraju, która otwiera sklepy własne, jest polska spółka LPP –powiedziała Nataliya Mykolaychuk, Director Retail Agency and Consultancy, DTZ Ukraina.

– Czechy odnotowują coraz większy ruch turystyczny w dużych miastach. Ten element przyciąga międzynarodowe sieci do otwarcia swoich sklepów. Zainteresowanie rynkiem czeskim potwierdziło wiele marek, m.in. Sport Direct, Mohito i Sinsay należące do grupy LPP czy Toys’R’Us – dodała Stanislava Trubačová, Associate Director, Head of Retail Agency DTZ Czechy.

W panelu udział wzięli: Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail – CEE DTZ Polska, Stanislava Trubačová, Associate Director, Head of Retail Agency DTZ Czechy, Nataliya Mykolaychuk, Director Retail Agency and Consultancy DTZ Ukraina, Razvan Sin, Head of Retail Department DTZ Rumunia, Marta Kostiuk, Director Research and Development DTY Ukraina oraz Adrian Powell, Head of EMEA Retail DTZ UK.

Reklama

Galeria Jurajska