Julio Duarte, Żabka Polska

Podczas zimowej edycji Shopping Center Forum sieci sklepów Żabka oraz Fresh Market zostały laureatem nagrody SCF Retailers’ Awards w kategorii Convenience Retailer of the Year 2013.

– Żabka i Freshmarket to jedne z najdynamiczniejszych sieci handlowych w Polsce. W minionym roku otworzyliśmy 460 placówek, a w 2014 planujemy kolejnych 600 otwarć. Ta dynamika pozwoliła nam osiągnąć status największej sieci convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. Dziękujemy jury za nagrodę, która potwierdza, że nasz rozwój jest dostrzegany i doceniany. Jestem przekonany, że z naszą aktywnością na rynku, profesjonalizmem i rzetelnością także w kolejnych latach będziemy pretendentem do nagród SCF – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Julio Duarte, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Jak już informowaliśmy, Żabka Polska przyspiesza ekspansję i przygotowuje się także do akwizycji kolejnych sieci. W 2013 roku otworzyła rekordową liczbę nowych placówek – 240 sklepów Żabka i 220 – Freshmarket.

W ubiegłym roku spółka rozwijała sieci przede wszystkim organicznie, ale także podpisała umowy inwestycyjne z 5 sieciami handlowymi: Agap, Torg, PS Food, Dobry Wybór oraz Społem Zabrze.

Statuetki SCF Retailers’ Awards zostały wręczone po raz drugi. W pierwszym etapie konkursu wyłoniono nominowane marki na zasadzie konsensusu podczas otwartej debaty. Nominacje przyznało jury w składzie: Magdalena Frątczak, dyrektor CBRE; Klaudia Woźniak, dyrektor Colliers International; Ewa Ściubidło, Associate Director BOIG; Renata Kusznierska, DTZ; Piotr Kaszyński, Partner Cushman & Wakefield Polska; Mariusz Czerwiak, Associate Director Retail Agency Poland Jones Lang LaSalle; Maciej Celmer, dyrektor działu powierzchni handlowych Mallson.

Poza sieciami Żabka i Freshmarket do nagrody w tej kategorii zostały nominowane także sieci Carrefour Express, Odido oraz Małpka.