Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi: w 2014 roku będziemy otwierać sklepy Gino Rossi i Simple

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

– W 2014 roku planujemy otworzyć 3–4 sklepy Simple oraz 7–8 sklepów Gino Rossi. Ponadto zamkniemy 1 lub 2 sklepy Gino Rossi – powiedział portalowi Retailnet Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

– W 2013 roku zakończyliśmy etap zamykania nierentownych sklepów Gino Rossi. Przez ostatnie dwa lata liczba sklepów Gino Rossi była na porównywalnym poziomie. W ostatnim kwartale 2013 roku powierzchnia handlowa i liczba sklepów w Gino Rossi zaczęła rosnąć. Na koniec 2013 roku marka Gino Rossi miała 75 salonów sprzedaży w Polsce i za granicą, a w przypadku sieci Simple – 52 salony.

– Większość salonów Gino Rossi i Simple jest zlokalizowana w centrach handlowych dużych miast. Ale rozwijamy także sieć handlową, szczególnie marki Gino Rossi, w mniejszych miejscowościach. Nasz koncept polega na otwieraniu sklepów franczyzowych, gdzie oprócz wyeksponowanego obuwia Gino Rossi jest dostępne także specjalnie wyselekcjonowane obuwie innych marek, ale tylko takich, które uzupełniają naszą ofertę. Franczyzobiorca korzysta także z naszej pomocy w negocjacjach z centrami handlowymi i dostawcami. W tym roku chcemy otworzyć 7 takich sklepów w mniejszych miejscowościach, do 100 tys. mieszkańców. Średnia powierzchnia salonów Gino Rossi i Simple to ok. 100 mkw. – dodała Tomasz Malicki.

Grupa Gino Rossi, która zarządza markami Gino Rossi oraz Simple Creative Products, prognozuje 260 mln zł przychodów ze sprzedaży i 20 mln zł EBITDA na 2014 rok. W porównaniu do prognozowanych wyników finansowych na 2013 rok przychody ze sprzedaży w tym roku mają wzrosnąć o 14 proc., a zysk EBITDA – o 42 proc. W założeniach prognozy wyników finansowych zarząd spółki planuje także rozwój sieci sprzedaży w 2014 roku do poziomu 79 salonów własnych i franczyzowych Gino Rossi oraz 55 salonów własnych i franczyzowych Simple.

Reklama

Galeria Jurajska