fot. Shutterstock

Według danych firmy Experian FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 1,0 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. Najbardziej niepokojące jest jednak to, że w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych spadła o 6,7 proc. Skumulowana strata wyniosła 3,2 proc.

– Indeks wpadł w lekki zastój. Wyniki spadły o 1 proc. w porównaniu z zeszłym tygodniem. Słabiej wyglądają porównania roczne i skumulowane. Tu zastój indeksu oznacza pogorszenie porównań z poprzednim rokiem i pogłębienie straty skumulowanej. Wpływ na takie rezultaty miały mróz, obfite opady śniegu i ogólne utrudnienia w poruszaniu się – skomentowali analitycy z firmy Experian.

Przypomnijmy: według danych firmy Experian FootFall Indeks Polska za styczeń 2014 roku wypadł podobnie jak w roku ubiegłym. Do w miarę optymistycznych wyników odwiedzalności głównie przyczyniły się znaczne wyprzedaże w sklepach.

Jak szacują analitycy z Experian, luty może być miesiącem oczekiwania na wiosnę, na nowe kolekcje i powrót koniunktury. Połowa lutego to także wzmożona aktywność konsumentów związana z popularnym świętem zakochanych – walentynkami, które zwykle poprawiają wyniki odwiedzalności centrów handlowych w miesiącu.

Cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych prowadzi irlandzka firma badawcza Experian plc. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.