Carrefour

W styczniu Carrefour otworzył 9 nowych sklepów Carrefour Express i Globi należących do sieci franczyzowej. Placówki te powstały w 5 województwach. Sieć rozwija się dynamicznie także w Warszawie.

Jeszcze przed końcem roku 2013 sieć Carrefour świętowała otwarcie 100. placówki Carrefour w Warszawie, a w styczniu otwarto kolejną. Dzięki konceptowi biznesowemu Carrefour nowe placówki powstają zarówno w dużych miastach, jak i w małych miejscowościach. W styczniu nowe placówki pojawiły się w 9 nowych lokalizacjach, w tym w Kielcach i Łodzi. Łącznie sieć franczyzowa sklepów Carrefour liczy ponad 400 sklepów.

Jak poinformowali przedstawiciele sieci, sekretem udanego biznesu jest umiejętność dopasowania konceptu do lokalnych warunków, dlatego każda nowa lokalizacja jest szczegółowo analizowana pod kątem jej otoczenia biznesowego.

– Dynamiczny rozwój sieci franczyzowej Carrefour oraz wielu zadowolonych partnerów to najlepszy dowód na to, że strategia ciągłego analizowania potrzeb klientów i oferowania elastycznych rozwiązań jest skuteczna – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.

Formaty franczyzowe Carrefour Polska to przede wszystkim Carrefour Express (minimarket z zielonym logo – sklepy o powierzchni od 100 do 500 mkw., dostosowany do potrzeb zarówno rynku miejskiego, jak i terenów wiejskich) i Carrefour Express convenience (z pomarańczowym logo – sklepy samoobsługowe, przeznaczone do lokalizacji typowo miejskich, ich powierzchnia sprzedaży wynosi do 100  mkw., przeznaczone dla lokalizacji w dużych miastach).

Firma posiada także propozycję współpracy dla właścicieli małych sklepów (o powierzchni mniej niż 100 mkw.) w małych miastach i na terenach wiejskich – jest nią Globi.