Kontynuacja wzrostów sprzedaży w salonach Komputronik

Komputronik Megastore

Komputronik Megastore

Komputronik SA, dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator sklepu internetowego z elektroniką, według wstępnych danych w styczniu 2014 roku wypracował w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 8,95 mln zł wobec 7,86 mln zł w styczniu 2013 roku, co oznacza wzrost o 13,9 proc.

We wskazanym okresie nie wystąpiły zdarzenia jednorazowe o istotnym wpływie na wyniki handlowe spółki. Wstępne dane oszacowano z uwzględnieniem prognoz dotyczących otrzymania bonusów i premii posprzedażnych od producentów oraz bez uwzględniania funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.

– Na tak dobre wyniki wypracowane w styczniu tego roku wpłynęła lepsza sprzedaż do klientów biznesowych (obsługa przedsiębiorstw) oraz wzrost sprzedaży detalicznej w modelu agencyjnym i franczyzowym. Dostrzegamy ożywienie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, które odczuwając poprawę perspektyw rozwoju własnych biznesów, śmielej inwestują w niezbędne projekty informatyczne. Zainteresowaniem cieszą się w szczególności nowoczesna infrastruktura sieciowa i serwery, które dzięki możliwości wirtualizacji i znacznie większym mocom obliczeniowym są w stanie zastąpić stare energochłonne rozwiązania. Notujemy także spore zainteresowanie systemami bezpieczeństwa, elektronicznymi systemami obiegu dokumentacji, outsourcingiem druku i systemami typu business intelligence. Z zadowoleniem obserwujemy też wzrost sprzedaży detalicznej w modelu agencyjnym, a także lepsze wyniki salonów franczyzowych. Niezmiennie rośnie sprzedaż w kanale e-commerce – powiedział Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.

Komputronik posiada obecnie około 220 salonów. W kwietniu 2013 roku Spółka otworzyła w Warszawie pierwszy w Polsce salon nowoczesnych technologii i największy sklep komputerowy w kraju – Komputronik Megastore.

Reklama

Galeria Jurajska