E-sklep Bartek notuje prawie 30-proc. wzrost sprzedaży

Bartek

Bartek

– Sklep internetowy Bartek w ostatnim roku osiągnął 29-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego. To bardzo satysfakcjonujący wynik, który w kolejnym okresie będziemy chcieli jeszcze zwiększyć – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Przemysław Nowicki, manager działu rozwoju sieci w firmie Bartek SA.

Od kiedy funkcjonuje sklep internetowy Bartek?

– Sklep internetowy Bartek został uruchomiony w 2007 roku. Od tego czasu znacznie poszerzył swój asortyment. Podstawę oferty stanowi oczywiście obuwie marki Bartek, ale w e-sklepie można dokonać zakupu również kilkudziesięciu innych producentów obuwia oraz asortyment dodatkowy. Aktualnie oferta sklepu internetowego to kilka tysięcy wzorów butów różnych marek.

Czy planujecie kolejne inwestycje w ten kanał dystrybucji?

– Tak. Sprzedaż internetowa jest coraz bardziej atrakcyjna. Klienci doceniają takie walory, jak oszczędność czasu, szeroki asortyment i dostępność „tu i teraz”. Dzięki e-sklepowi możemy dotrzeć do milionów klientów, którzy mogą mieć problem z dostępnością sklepów stacjonarnych. Rok 2014 to czas, by umożliwić klientom dokonywanie zakupów przez platformy multimedialne i temu projektowi poświęcamy największą uwagę.

Czy obecnie sieci handlowe oprócz sklepów stacjonarnych muszą posiadać e-sklep?

– Naszym zdaniem obecny rynek sprzedaży detalicznej wymaga posiadania platformy internetowej. To narzędzie stanowi przyszłość handlu i nie należy go zaniedbywać.

Czy kontaktujecie się z klientami również poprzez media społecznościowe?

– Naszym główny kanałem komunikacji spośród mediów społecznościowych jest Facebook. Aktualnie posiadamy blisko 28 tys. fanów, którzy codziennie śledzą nasze nowinki. Bardzo chwalimy sobie to medium, dlatego też działania na nim prowadzone można zaliczy do intensywnych.

Spółka posiada również sklep internetowy w Stanach Zjednoczonych. Jak on działa?

– Statystycznie w grupie klientów około 60–70 proc. stanowią nasi rodacy, osiedleni w Ameryce, wśród których rozpoznawalność marki jest bardzo wysoka. Grono to uzupełnione jest naszymi słowiańskimi sąsiadami: Rosjanami, Ukraińcami, Słowakami, Białorusinami, a także Litwinami, którzy świadomość marki również zaimportowali z Europy. Bardzo interesująco i dynamicznie buduje się grupa amerykańskich sympatyków i użytkowników naszych produktów od Wschodniego Wybrzeża aż po Hawaje. Sklep realizuje również zamówienia w skali globalnej. Mamy stałych klientów m.in. z Australii, Bahrajnu, Emiratów Arabskich, Izraela, Japonii, Kataru, Kuwejtu, Libanu, Meksyku, ale także z Rosji i państw postsowieckich, jak Azerbejdżan, Tadżykistan, Uzbekistan.

Nasze buty wyróżniają się tradycyjnie jakością i wzornictwem, stanowią bardzo unikalny i pożądany produkt na rynku zdominowanym przez produkty niskobudżetowe. Klienci docenili tę okoliczność i aktywnie korzystają z oferty sklepu. Wolumen obrotu w 2013 to ponad 300-proc. przyrost w ujęciu ilościowym jak i wartościowym, w stosunku do roku 2012.

Amerykański sklep eBartek.com to dowód na to, że jesteśmy otwarci na sygnały nawet z najbardziej odległych rynków.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska