Rośnie sprzedaż szwedzkiej sieci H&M

Sklep H&M

Sklep H&M

Grupa H&M w styczniu 2014 roku odnotowała 15-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Od stycznia 2013 roku do stycznia 2014 roku liczba sklepów H&M zwiększyła się z 2808 do 3184 placówek.

Spółka H&M w 2014 roku planuje zwiększyć liczbę salonów stacjonarnych o 10–15 proc. Przez cały rok zamierza uruchomić około 375 sklepów. Przede wszystkim grupa chce skupić się na otwarciach w Chinach i Ameryce. Wciąż jednak widzi duży potencjał do rozwoju w Rosji, Niemczech, we Włoszech oraz w Polsce, gdzie także zostaną otwarte kolejne salony H&M.

Jak podaje firma, w 2014 roku zostaną otwarte pierwsze sklepy w Australii i na Filipinach. Pierwszy salon w Australii będzie zlokalizowany w Melbourne i zostanie otwarty w pierwszym półroczu 2014 roku. Z kolei pierwszy salon na Filipinach znajdzie się w Manili, a jego otwarcie zaplanowano na jesień tego roku. H&M przewiduje, że pierwsze sklepy w Afryce Południowej zostaną otwarte w 2015 roku.

Grupa poza rozwojem swojej flagowej marki planuje także otwarcia sklepów innych swoich brandów – COS, Monki, Weekday, Cheap Monday i & Other Stories. Firma planuje też kolejne otwarcia H&M Home w 15 kolejnych krajach w 2014. Marka H&M Home zadebiutowała w Polsce w 2013 roku. W 2014 roku firma chce także przekonać klientów do kupowania odzieży sportowej sieci H&M – nowszej linii ubrań wprowadzonej w styczniu do sklepów H&M.

Marka H&M w ostatnim roku obrotowym otworzyła 356 nowych sklepów na całym świecie, tworząc tym samym 12 tys. nowych miejsc pracy. Łącznie na zakończenie 2013 roku w firmie pracowało ponad 116 tys. osób.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska