Organic Farma Zdrowia
Organic Farma Zdrowia

Sprzedaż Organic Farma Zdrowia SA w IV kw. wyniosła 11,43 mln zł, czyli o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku i stanowi nowy rekord sprzedaży kwartalnej. EBITDA wzrosła o 1,9 proc. a zysk na sprzedaży netto spadł w porównaniu do IV kw. 2012 ze względu na bardzo duże koszty uruchomienia aż 6 nowych jednostek handlowych (5 sklepów stacjonarnych i nowego sklepu internetowego) w 2013 roku, które będą partycypować we wzroście wyników w przyszłych okresach.

Narastająco po czterech kwartałach 2013 roku sprzedaż jednostkowa spółki Organic Farma Zdrowia wyniosła 41 mln zł i jest rekordową w porównaniu do lat poprzednich. EBITDA wyniosła 1087 tys. zł, co daje 164 proc. wzrostu w stosunku do poprzedniego roku.

Spółka może pochwalić się po raz pierwszy w swojej historii zyskiem na sprzedaży. Wprawdzie wyniósł on tylko 70 tys. złotych, ale jest to znaczący wzrost w stosunku do 620 tys. zł straty rok wcześniej. Na poziomie netto spółka zakończyła rok jeszcze na małej stracie (-388 tys. zł), ale strata ta jest o połowę niższa od ubiegłorocznej i wielokrotnie niższa niż w latach poprzednich.

Spółka Organic Farma Zdrowia 14 grudnia 2014 otworzyła 2 punkty sieci w centrach handlowych. W warszawskiej Galerii Wileńska otwarto 24. delikatesy sieci o powierzchni blisko 90 mkw. Są to 11. delikatesy w Warszawie i 14. w aglomeracji warszawskiej. Natomiast w CH Riviera w Gdyni otwarte zostały 25. delikatesy Organic Farma Zdrowia, które zajmują powierzchnię 55 mkw. Są to drugie delikatesy w Trójmieście, pierwsze znajdują się w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku.

Pod koniec listopada 2013 roku zostały uruchomione nowe, innowacyjne e-delikatesy Organic24.pl. Nowo wdrożony sklep online wyróżnia się przemyślaną funkcjonalnością, której celem jest ułatwienie klientowi szybkiego dokonywania zakupów. Nowy serwis cechuje również duża intuicyjność w poruszaniu się po sklepie i wyszukiwaniu produktów, dzięki czemu jest on łatwy w obsłudze. Nie bez znaczenia jest przynależność Organic24.pl do systemu Trusted Shops. Ten znak jakości, przyznawany na podstawie audytu, który obejmuje obszerny katalog kryteriów jakości pracy e-sklepów, daje ochronę bezpiecznych zakupów i gwarancję zwrotu pieniędzy. Zbiera też i publikuje wszelkie oceny nadsyłane przez klientów. Organic24.pl oferuje swoim klientom około 4 tys. produktów z różnych grup asortymentowych. Zakupy dostarczane kurierem Organic24.pl mogą pojawić się pod drzwiami klienta nawet w tym samym dniu, w przeciągu kilku godzin od zamówienia, natomiast dostawa na terenie Polski już nawet po 24 godzinach. Równolegle z pojawieniem się nowego e-sklepu została wprowadzona nowa, firmowa strona internetowa www.organicmarket.pl. Jej założeniem jest realizacja misji spółki, czyli edukowanie swoich aktualnych i potencjalnych klientów na temat zdrowego i świadomego odżywiania.

Na koniec IV kw. 2013 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 27 jednostek handlowych, 25 delikatesów znajdujących się w największych galeriach i centrach handlowych w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu, Płocku oraz 2 sklepów internetowych www.ekosfera24.pl – lidera w sprzedaży produktów ekologicznych przez internet oraz nowoczesnego, nowouruchomionego www.organic24.pl posiadającego pełną ofertę delikatesów stacjonarnych. Delikatesy sieci zlokalizowane w aglomeracji warszawskiej znajdują się w następujących centrach handlowych: Złote Tarasy, Arkadia, Galeria Mokotów, Sadyba Best Mall, Wola Park, Atrium Targówek, Atrium Reduta, Stara Papiernia (Konstancin), Park Handlowy Janki oraz Galeria Auchan w Piasecznie i CH Warszawa Wileńska. Ponadto działają delikatesy przy ulicach: Chmielna 16 oraz Fieldorfa 10a. Delikatesy zlokalizowane w innych miastach kraju znajdują się w: Galerii Krakowskiej, CH Silesia w Katowicach, Galerii Katowickiej, CH Manufaktura w Łodzi, CH Renoma we Wrocławiu, CH Poznań Plaza i Stary Browar w Poznaniu, Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, Centrum Riviera w Gdyni i CH Auchan w Płocku oraz w Krakowie przy ulicy Kazimierza Wielkiego.