Shutterstock

FootFall Indeks Polska od 10 do 16 lutego 2014 roku wzrósł o 12,7 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 83,62 pkt. Natomiast w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych spadła 4 proc. – informuje spółka Experian.

Skumulowany indeks spadł 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Frekwencja w polskich centrach handlowych wyraźnie się ożywiła. Ponad 12 proc. w górę to efekt dobrej pogody i przeczucia, że zima może już być za nami – komentują analitycy z firmy Experian.

– Jednak ujęcie roczne nadal jest na minusie, ale prawie o połowę mniejszym niż w zeszłym tygodniu. Tylko strata skumulowana stoi w miejscu. Miejmy nadzieję, że nagły atak wiosny utrzyma się dłużej, a słoneczna pogoda pozwoli zachować optymizm i wyniki pójdą mocno w górę. Te sieci, które mają już gotowy wiosenny towar, mogą teraz wiele zyskać.

Cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych prowadzi irlandzka firma badawcza Experian plc. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.