Marks&Spencer sprzedaż wielokanałowa

Marks & Spencer odświeżył stronę internetową e-sklepu. Nową odsłonę opisuje jako „jaśniejszą, odważniejszą i lepszą” niż poprzednia wersja.

Brytyjski sprzedawca nadał nowej stronie stylizację, dzięki której klientom łatwiej jest robić zakupy. Prostsza stała się również nawigacja.

Aby dostać się na podstronę produktową na starej wersji strony potrzeba było aż trzech kliknięć. Klient, który chciał np. obejrzeć parę spodni był za każdym razem przekierowywany. Teraz na w stronę wbudowane jest rozwijane menu, dzięki któremu klient trafia na stronę produktu klikając tylko dwa razy. Gdy najedzie się kursorem na którąś z kategorii, rozwija się menu z podkategoriami, tam z kolei od razu widać więcej opcji wyboru, dzięki którym od razu trafia się na właściwą podstronę.

1
Stara wersja strony Marks & Spencer

Zmieniono też główne zdjęcie i zainstalowano slajder, który wyświetla fotografie produktów z różnych kategorii, co dodatkowo ułatwia nawigację. Jego format również został zmieniony tak, żeby zajmował więcej miejsca na stronie głównej.

Oprócz usprawnienia nawigacji zmieniono też layout na bardziej przyjazny. Zmieniono czcionki: główne kategorie są obecnie opisane czarnymi literami na białym tle zamiast, tak jak poprzednio – biało na czarnym. W efekcie strona jest bardziej przejrzysta. Wtyczki z social media również zostały gładko wkomponowane w witrynę, dodano przyciski Google+ i Instagram. Wśród nowości znalazły się też sekcje: “Style and Living” i“Latest Look” z nowymi treściami poradniczymi.

2
Nowa wersja strony Marks & Spencer

Dział “Style and Living” jest codziennie aktualizowany, zawiera porady dotyczące domu i urody, wina, jedzenia, są też przepisy, rekomendacje i aktualności. Został zaprojektowany jak magazyn, ale nadal można tam robić zakupy. Na przykład dział „get the look” łączy część merytoryczną i zakupową.

4

W zakładce „Latest Look” użytkownik znajdzie galerie zdjęć z sugestiami jak komponować ubrania, można kupować zestawy przedmiotów oraz całe stylizacje. Klient może zacząć od tej sekcji i klikać na poszczególne produkty, aby przejść do stron im poświęconych. Każdy produkt również wyświetlany jest z sugestiami zestawów, które pasują do niego pasują.

Marks & Spencer opublikował w sierpniu 2013 roku raport, w którym zawarte było oświadczenie dyrektora wykonawczego Marca Bollanda. Zapowiadał on, że nowa strona zostanie uruchomiona wiosną 2014 roku. Raport pokazywał spory wzrost obrotów, sprzedaż za pośrednictwem e-sklepu wzrosła wtedy do 29,9%. Mimo to, sprzedaż ubrań wyhamowała, ponieważ 75% klientów Marks & Spencer jest w wieku powyżej 45 lat, a większość kolekcji zaprojektowano z myślą o młodszych klientach.