Salon CCC w CH Donauzentrum w Wiedniu
Salon CCC w CH Donauzentrum w Wiedniu

– W latach 2014–2015 planujemy wydać około 200 mln zł na inwestycje związane z otwarciem nowych sklepów, a 60 mln zł przeznaczymy na rozbudowę centrum logistycznego w Polkowicach. W tym okresie skoncentrujemy swoje wysiłki na powiększeniu powierzchni handlowej w Polsce, Czechach,  Rumunii, na Słowacji i Węgrzech oraz w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji – powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA.

– W tym roku otworzymy kilkadziesiąt sklepów własnych, zarówno na kluczowych dla nas rynkach, jak i na nowych. Planujemy również zwiększać liczbę sklepów franczyzowych. W najbliższym czasie uruchomimy 2 sklepy na Ukrainie. W ciągu roku powstanie również 20 placówek franczyzowych w Rumunii.

– Łącznie powierzchnia handlowa CCC w 2014 roku urośnie o 75 tys. mkw., czyli otworzymy około 160–170 sklepów. Oczywiście będą również zamknięcia, które dotyczą powierzchni 10 tys. mkw. Obecnie średnia powierzchnia sklepu CCC wynosi 500 mkw. – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC SA.

– W zeszłym roku zamknęliśmy 126 punktów sprzedaży, w tym sklepy Boti oraz nierentowne sklepy CCC i te odbiegające od dzisiejszego konceptu. Natomiast w 2014 roku zamkniemy większość sklepów Boti oraz 10 z 20 funkcjonujących jeszcze sklepów Lasocki – dodał Piotr Nowjalis.

– Sklepy sieci CCC otwieramy wyłącznie w centrach handlowych. Za granicą staramy się wybierać bardzo dobre lokalizacje, nie eksperymentujemy z punktami w małych miastach. Raczej skupiamy się na dużych aglomeracjach i kluczowych projektach handlowych. Nie mamy żadnych problemów z otwieraniem sklepów na tych rynkach, a właściciele galerii handlowych bardzo chętnie przyjmują detalistów z Europy Środkowej. Dobre centra handlowe w Pradze, Bratysławie czy innych dużych miastach europejskich oferują podobne stawki czynszu do galerii handlowych w Polsce, a czasami są nawet niższe – dodał Dariusz Miłek.

Grupa CCC w latach 2013–2015 zwiększy powierzchnię handlową o około 200 tys. mkw., w tym o 42,3 tys. mkw. w 2013 roku, 75 tys. mkw. – w 2014 (przyrost o ponad 30 proc.) oraz 80-90 tys. mkw. w 2015 (szacowany przyrost 25–30 proc.). Ponadto zarząd oczekuje, że tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży znacząco przekroczy 30 proc. w roku 2014. Natomiast w 2015 spółka przekroczy poziom 3 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Na koniec grudnia 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 712 placówek, w tym 636 własnych i 76 franczyzowych. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 18,7 proc. i wynosiła 224,2 tys. mkw. na koniec grudnia (w tym 154,3 tys. mkw. w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 55,7 proc. i wynosiła 19,8 tys. mkw. na koniec grudnia (w tym 5,9 tys. mkw. w Polsce).

Grupa CCC po czterech kwartałach 2013 roku miała 132 mln zł zysku netto i 175,5 mln zł zysku operacyjnego. Przychody wyniosły 1,64 mld zł wobec 1,32 mld zł w 2012 roku. W IV kw. 2013 grupa zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 33,7 proc., które wyniosły 582,8 mln zł w stosunku do IV kw. 2012 roku.