Matras
Matras

– Polacy lubią zakupy internetowe. Widzimy to po ruchu w naszym sklepie internetowym matras.pl, który notuje kilkuset procentowe wzrosty rok do roku – powiedział w rozmowie z portalem retailnet.pl Mariusz Rutowicz, prezes Matras SA.

– Co ciekawe, większość tych zakupów klienci życzą sobie odbierać osobiście, w najbliższej księgarni Matras, gdzie przy okazji kupują kolejne książki. Nieustannie pracujemy nad polepszaniem naszej oferty i serwisu przez internet – podkreśla Mariusz Rutowicz.

Poza inwestycjami związanymi z usprawnieniem strony internetowej i e-sklepu w niedalekiej perspektywie Matras  zamierza także wprowadzić aplikację mobilną dla swojej marki.

– Na razie ruch z urządzeń mobilnych związany jest głównie  z przeglądaniem oferty, a nie generowaniem zamówień. Trwają prace nad dostosowaniem sklepu do urządzeń mobilnych. W późniejszym czasie planujemy także wprowadzenie aplikacji mobilnej – sklepu internetowego matras.pl. Na pewno w przyszłości m-commerce będzie odgrywał coraz większą rolę w handlu, zauważamy to i uwzględniamy w naszych planach strategicznych – podsumowuje Mariusz Rutowicz.

Przypomnijmy: sklep internetowy matras.pl znajdujący się na platformie Magento rozpoczął działalność w październiku 2010 roku i został rozwinięty wspólnie z firmą ITAI.

W ofercie e-sklepu znajduje się około 150 tys. tytułów. Produkty są podzielone na 4 główne kategorie: książki, muzyka, film i zabawki. Dodatkowo zaoferowano zakładki z bestsellerami, konkursami oraz tytułami polecanymi przez innych użytkowników serwisu i sklepu internetowego.

Matras SA jest obecnie właścicielem około 170 księgarni zlokalizowanych w 70 miejscowościach w całej Polsce. W 2013 roku spółka zwiększyła powierzchnię handlową o 7,7 proc.