usługa logistyczna Volvo

Volvo proponuje nowy system szybkich dostaw z wykorzystaniem cyfrowego klucza do samochodu. Rozwiązanie to pozwoli klientom zamawiać przez internet zakupy bezpośrednio do auta.

Klient, zamawiając online, wskazuje swój samochód jako miejsce odbioru dostawy. Kurier otwiera samochód za pomocą specjalnie wygenerowanego cyfrowego klucza. Klucz jest tworzony indywidualnie dla każdego złożonego zamówienia i udostępniany wyłącznie dostawcy. Gdy towar zostanie doręczony, samochód jest z powrotem zamykany, a cyfrowy klucz traci ważność. Informacja o doręczeniu przesyłki wysyłana jest do klienta za pośrednictwem aplikacji mobilnej Volvo.

volvo2

Nowy system oparty jest na aplikacji Volvo On Call. Wśród innych dostępnych funkcji, umożliwia ona użytkownikom zdalne sterowanie temperaturą w samochodzie, sprawdzenie jego położenie czy ilości paliwa w baku. Wszystko odbywa się za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

volvo1

Volvo twierdzi, że 86% osób, które korzystały z pilotażowej wersji usługi stwierdziło, że pozwala ona oszczędzić czas. Jak twierdzą przedstawiciele Volvo, usługa ta jest bardziej ekologiczna niż tradycyjne dostawy, pomoże również klientom zaoszczędzić pieniądze.

volvo (1)

Jak podaje firma, 60% klientów zamawiających produkty przez internet napotkało w ubiegłym roku problemy z systemem dostaw. Straty dla branży spowodowane przez niedostarczone przesyłki szacuje się na miliard euro rocznie.

„Dzięki usługom takim jak zdalna dostawa, samochód będzie w przyszłości czymś więcej niż tylko środkiem transportu” – czytamy w oświadczeniu Volvo. W 2014 roku producent wprowadził też Sensus Connect, wbudowany i zintegrowany system informacyjno-nawigacyjny.