Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK

Sieć niemieckich dyskontów KiK cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród właścicieli galerii handlowych w Polsce. Popularność marki obecnej na polskim rynku od 2012 roku to, jak podkreśla zarząd sieci, nie zasługa szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, ale dobrze opracowanego konceptu i zoptymalizowanej oferty.

– Dostrzegając bieżące potrzeby klientów, centra handlowe chcą tworzyć ofertę komplementarną, która obejmuje zarówno ekskluzywne sklepy, jak i stoiska oferujące produkty dobrej jakości, ale w przystępniejszych cenach. KiK jako sieć, która gwarantuje możliwość dokonywania codziennych zakupów, ma ogromny potencjał i w najbliższej perspektywie chcemy wykorzystać go na realizację efektywnych inwestycji – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK w Polsce.

Uniwersalność konceptu KiK potwierdzają pierwsze doświadczenia, które sieć zebrała z rynku. Pomysł na biznes, oparty na zasadzie, że moda wcale nie musi być droga, sprawdza się bardzo dobrze.

– Cały czas otrzymujemy propozycje nowych lokalizacji od potencjalnych partnerów. Kontrahenci upatrują w nas dobrego kooperanta przez wzgląd na świadczone przez nas wysokie standardy obsługi i stały proces unowocześniania elementów wizualizacji, ale również z powodu naszego rzetelnego podejścia. Zabiegamy o nawiązywanie profesjonalnych umów, na zrównoważonym poziomie między najemcą i wynajmującym – dodaje Mariusz Kulik.

Zainteresowanie konceptem nie tylko ze strony właścicieli centrów handlowych, ale także klientów, to efekt m.in. wprowadzenia w ubiegłym roku nowego standardu merchandisingu, K17, związanego z optymalizacją ekspozycji asortymentu.

– Zastosowaliśmy zmiany aranżacyjne, wprowadzając subtelną, srebrno-szarą kolorystykę, zamiast dotychczasowej czerwonej, oraz unowocześnioną formę wizualną. Wygodniejsza i bardziej przejrzysta ekspozycja produktów tworzy przyjazną i zachęcającą do zakupów atmosferę. Nowe standardy wprowadzamy w każdym, kolejno otwieranym sklepie KiK w całej Europie – podkreśla Mariusz Kulik.

Ekspansję sieci KiK w Polsce prowadzi KiK Textil sp. z o.o. Spółka jest zainteresowana zarówno dużymi, jak i mniejszymi miastami na terenie całej Polski. Obecnie w ramach sieci działa ponad 30 sklepów.