Prawie 1000 salonów prasowych firmy Kolporter

Salon Kolporter

Salon Kolporter

Liczba saloników prasowych i salonów Top-Press należących do Kolportera zwiększyła się w ubiegłym roku o blisko 40 punktów. Aktualnie Kolporter dysponuje 812 salonikami prasowymi i 171 Top-Pressami.

Od trzech lat sieć Top-Pressów przechodzi stopniową restrukturyzację.

– Nowych lokalizacji szukamy przede wszystkim w miejscach, w których koncentruje się handel: w galeriach handlowych, super- i hipermarketach, dyskontach – mówi Tomasz Brzeziński, dyrektor ds. inwestycji w Kolporterze.

– Obecnie 54 proc. saloników Kolportera i Top-Pressów zlokalizowanych jest w takich miejscach, a w 2010 roku było to 45 proc. Ograniczamy natomiast liczbę naszych punktów znajdujących się na osiedlach, przy przystankach autobusowych czy w biurowcach. Udział lokalizacji w tych miejscach zmniejszył się w ostatnich 3 latach o 9 proc. i w tej chwili wynosi 43 proc. – dodaje.

W ubiegłym roku najwięcej punktów sieci Kolportera – 29 – zostało otwartych w galeriach handlowych, m.in. w poznańskim City Center, Galerii Trzy Korony w Nowy Sączu, Centrum Handlowym Wzgórze w Gdyni, Galerii Olimp Nowy w Lublinie, Centrum Handlowym Stara Kablownia w Czechowicach-Dziedzicach i Galerii Dworzec PKP w Katowicach. Uruchomiono też 23 saloniki w dyskontach i 17 w domach handlowych.

Równocześnie firma rezygnowała w 2013 roku z prowadzenia punktów zlokalizowanych w miejscach mniej atrakcyjnych handlowo, m.in. z 13 osiedlowych saloników.

– Ten kierunek rozwoju naszej sieci będziemy kontynuować również w tym roku. Interesują nas możliwie najlepsze dla funkcjonowania saloników lokalizacje – podkreśla Tomasz Brzeziński.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016