nowe narzędzie marketing automation

Beyonce i Shakira są z pewnością inspirującymi postaciami. Okazuje się, że nie tylko dla fanów muzyki, ale również dla ekspertów od marketingu internetowego. Firma Email Monks sporządziła nietypową infografikę, w której porównuje rywalizację obu piosenkarek do niekończącej się dyskusji o przewadze social media marketingu nad e-mail marketingiem.

Eksperci radzą, by nie traktować obydwu tych kanałów promocji jako rywalizujących ze sobą. Wskazują na różne sposoby integracji tych kanałów i dostarczanie klientom „przeżyć na takim samym poziomie, jakich dostarcza słuchanie przeboju Beautiful Liar.”

Jak zaznaczają analitycy Email Monks, według sondażu Marketing Sherpa 2013, ok. 64% marketingowców uważa, że zyski z inwestycji w e-mail marketingu powinny w przyszłości wzrosnąć, a 63% marketingowców twierdzi, że podobnie stanie się w wypadku social media marketingu.

Lliczba istniejących na całym świecie kont e-mailowych ma osiągnąć 4,3 miliardy pod koniec 2016 roku. Z kolei liczba kont założonych na portalach społecznościowych wzrośnie w 2016 roku do 2,16 miliardów albo więcej.

„E-mail jest nadal najbardziej efektywnym sposobem na dotarcie do przedstawicieli kadry zarządzającej.” – twierdzą eksperci Email Monks. „90% z nich twierdzi, że sprawdza swoją skrzynkę regularnie. 64% korzysta często z LinkedIn, zaś 55% z Facebooka.”

Analitycy pokazują również, że podczas gdy 75% użytkowników internetu w wieku powyżej 45 lat woli udostępniać informacje za pomocą maila, 60% spośród tych w wieku lat 30 woli używać w tym celu Facebooka.

emailmonks