Waldemar Ciępka, PSNPH: podział kosztów wspólnych ciągle jest tajemnicą

Waldemar Ciępka, PSNPH

Waldemar Ciępka, PSNPH

Czy najemca może liczyć na rzetelne i terminowe rozliczenie? Czy audyt wydatków w przypadku wątpliwości jest problemem dla najemcy, wynajmującego czy zarządcy? Czy zarządzający są zainteresowani optymalizacją kosztów wspólnych? Na te i inne pytania odpowiedzą uczestnicy II Seminarium PSNPH.

– Mimo wieloletnich doświadczeń wynajmujących i zarządców centrów handlowych w dalszym ciągu katalog kosztów wspólnych zawarty w większości umów najmu ma charakter otwarty, a zasady ich podziału na najemców są tajemnicą – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Waldemar Ciępka, przedstawiciel PSNPH.

– Czy to jest powód, że najemcy nie otrzymują profesjonalnie przygotowanych preliminarzy wydatków (budżetów), kosztów wspólnych i okresowych informacji o ich realizacji?  Czy to dlatego najemcy mają trudności z uzyskaniem rzetelnych rozliczeń i przeprowadzeniem audytu kosztów wspólnych w przypadku wątpliwości? Mam nadzieję, że dzięki edukacyjnej działalności naszego Stowarzyszenia, którego elementem jest II Seminarium, wyeliminujemy wszelkie przeszkody w stosowaniu Najlepszych Praktyk w Umowach Najmu – podkreśla Waldemar Ciępka.

Seminarium „Koszty wspólne w centrach handlowych – razem czy osobno” to spotkanie skierowane wyłącznie do najemców. W programie poza kluczowymi aspektami dotyczącymi współpracy najemców z deweloperami i zarządcami centów handlowych znajdzie się także prezentacja Przemysława Dwojaka – dyrektora Działu Analiz Klientów i Strategii Sprzedaży w GfK Polonia dotycząca wyników najnowszych badań m.in.: zachowania klientów w polskich centrach handlowych, wpływ e-handlu na handel „tradycyjny” oraz aktualne dane o podaży powierzchni w centrach handlowych w Polsce.

II Seminarium PSNPH odbędzie się 11 marca 2014 roku w Warszawie. Szczegółowy program Seminarium TUTAJ.

Udział w seminarium już potwierdzili przedstawiciele sieci handlowych: 4F, 50Style, Bartek, C&A, Douglas, Giacomo Conti, Go Sport, Jean Luis David, Lacoste, McArthur, Olsen, Orsay, Pepco, Sephora, Sizeer, Superpharm, Tatuum, Tchibo, Timberland, Umbro, Unisono, Wojas, Venezia.

Zgłoszenia potwierdzające udział w spotkaniu będą przyjmowane do 3 marca 2014 roku. Liczba miejsc ograniczona. Więcej szczegółów oraz formularz rejestracji TUTAJ.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska