Marks & Spencer z nową odsłoną sklepu online

Nowa strona Marks & Spencer

Nowa strona Marks & Spencer

Firma Marks & Spencer odświeżyła stronę internetową swojego e-sklepu. Nową odsłonę opisuje jako „jaśniejszą, odważniejszą i lepszą” niż poprzednia wersja.

Brytyjska marka przede wszystkim skupiła się na ulepszeniu nawigacji na stronie, która jest bardziej intuicyjna. Aby dostać się na podstronę produktową na starej wersji strony, potrzeba było aż 3 kliknięć. Klient, który chciał np. obejrzeć parę spodni, był za każdym razem przekierowywany. Teraz w stronę wbudowane jest rozwijane menu, dzięki któremu klient trafia na stronę produktu, klikając tylko 2 razy. Gdy najedzie się kursorem na którąś z kategorii, rozwija się menu z podkategoriami, tam z kolei od razu widać więcej opcji wyboru, dzięki którym od razu trafia się na właściwą podstronę.

W e-sklepie zainstalowano też slajder, który wyświetla fotografie produktów z różnych kategorii, co dodatkowo ułatwia nawigację. Jego format również został zmieniony tak, żeby zajmował więcej miejsca na stronie głównej.

Oprócz usprawnienia nawigacji zmieniono też layout na bardziej przyjazny. Zmieniono czcionki: główne kategorie są obecnie opisane czarnymi literami na białym tle zamiast tak jak poprzednio – biało na czarnym. W efekcie strona jest bardziej przejrzysta. Wtyczki z social media również zostały harmonijnie wkomponowane w witrynę, dodano przyciski Google+ i Instagram. Wśród nowości znalazły się też sekcje: „Style and Living” i „Latest Look” z nowymi treściami poradniczymi.

Dział „Style and Living” jest codziennie aktualizowany, zawiera porady dotyczące domu i urody, wina, jedzenia, są też przepisy, rekomendacje i aktualności. Został zaprojektowany jak magazyn, ale nadal można tam robić zakupy. Na przykład dział „get the look” łączy część merytoryczną i zakupową.

W zakładce „Latest Look” użytkownik znajdzie galerie zdjęć z sugestiami, jak komponować ubrania, można kupować zestawy przedmiotów oraz całe stylizacje. Klient może zacząć od tej sekcji i klikać na poszczególne produkty, aby przejść do stron im poświęconych. Każdy produkt również wyświetlany jest z sugestiami zestawów, które pasują do niego pasują.

Marks & Spencer opublikował w sierpniu 2013 roku raport, w którym zawarte było oświadczenie dyrektora wykonawczego Marca Bollanda. Zapowiadał on, że nowa strona zostanie uruchomiona wiosną 2014 roku. Raport pokazywał spory wzrost obrotów, sprzedaż za pośrednictwem e-sklepu wzrosła wtedy do 29,9 proc.. Mimo to sprzedaż ubrań wyhamowała, ponieważ 75 proc. klientów Marks & Spencer jest w wieku powyżej 45 lat, a większość kolekcji zaprojektowano z myślą o młodszych klientach.

Reklama

Galeria Jurajska