Rośnie skuteczność reklam na Facebooku

Facebook wprowadził nową funkcję, dzięki której firmy mogą znacznie zwiększyć zasięg odbiorców treści publikowanych w serwisie. Gdy profil marki zostanie oznaczony przez inną markę, post ukaże się na tablicy fanów obydwu firm.

Funkcja działa na podobnej zasadzie, jak oznaczanie znajomych na zdjęciach. Gdy użytkownik oznacza inną osobę, zdjęcie jest widoczne na tablicach znajomych obydwu użytkowników. Wszyscy znajomi mogą je oglądać, komentować i udostępniać. Dzięki nowej funkcji z podobnych narzędzi będą mogły korzystać firmy, oznaczając w postach inne fanpage.

Na przykład firma McDonald’s może zamieścić post „Cheeseburger smakuje świetnie ze zmrożoną Coca-Colą” i oznaczyć markę Coca-Cola. Wtedy post ukaże się na tablicy fanów zarówno McDonalda jak i Coca-Coli, dzięki czemu dotrze do większej liczby odbiorców. Zwiększy to zasięg obydwu marek o tysiące użytkowników. 

„Gdy testowaliśmy dodawanie tej funkcji na fanpage’ach odkryliśmy, że użytkownikom spodobały się udostępniane w ten sposób treści. W sondażach oceniali je wysoko.” – czytamy na stronie Facebooka. Platforma społecznościowa będzie monitorowała tego typu posty pod kątem zaangażowania fanów: lajków, komentarzy, liczby udostępnień i kliknięć. Jeśli dużo fanów Coca-Coli polubi post McDonalda, analizy Facebooka wykażą, że post był atrakcyjny dla osób, które lubią markę Coca-Cola. Będzie to wskazówką dla McDonalda, żeby częściej oznaczać tę firmę w swoich postach i w ten sposób zwiększać ich zasięg.

Facebook ogłosił, że funkcja „pozwoli użytkownikom śledzić rozmowy toczące się wokół tematów, którymi się interesują.” Choć Facebook twierdzi, że nowa opcja ma spełniać funkcję informacyjną, najwięcej korzyści odniosą z niej firmy i sklepy internetowe.