Mimo że 71% klientów w Stanach Zjednoczonych czyta komentarze zanim kupi produkt w internecie, tyle samo (70%) klientów kwestionuje ich wiarygodność – informuje Bazaarvoice.

Firma sporządziła infografikę, która pokazuje, że klienci czytający recenzje w internecie uważają, iż: co najmniej jedna z nich jest fałszywa (48%), firma usuwa negatywne komentarze ze strony (48%), a co najmniej jedną opinię zamieściła osoba zatrudniona w danej firmie (42%).

Klienci podejrzewają również, że sklepy proszą o napisanie pozytywnych komentarzy (31%), oferują wynagrodzenie za zamieszczanie pozytywnych recenzji (30%) oraz ograniczają możliwość dodawania komentarzy (21%).

„Komentarze są niezwykle wartościowe zarówno dla klientów, jak i dla firm, ale tylko wtedy, gdy są autentyczne.” – twierdzą eksperci Bazaarvoice. „Klienci nie chcą wyłącznie produktu czy usługi, zależy im na doświadczeniu, które będzie oparte na uczciwości i transparentności. Dlatego też sklepy powinny dbać o autentyczność komentarzy tak, aby klienci mogli na nich polegać i posiłkować się nimi przy podejmowaniu decyzji.”

Jak pokazują statystyki, amerykańscy klienci z rezerwą odnoszą się do certyfikatów zaufania. Tylko 18% z nich wybiera w pierwszej kolejności strony internetowe, na których widnieje taki certyfikat, uważając, że ich dane będą tam lepiej zabezpieczone, a zawartość strony – autentyczna. 49% klientów oczekuje, żeby sklepy, w których kupują przez internet, zamieszczały na swoich stronach certyfikaty zaufania.

Prawie jedna trzecia klientów twierdzi, że nie udostępni danych ani nie kupi nic na stronie, na której nie są zamieszczone odpowiednie certyfikaty wiarygodności.

x-default