Zakupy

Według danych firmy Experian FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 9,2 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku również odwiedzalność w centrach handlowych spadła o 5,9 proc. Skumulowana strata wyniosła 3,6 proc.

– W drugiej połowie lutego frekwencja w polskich centrach handlowych spadła o ponad 9 proc. W ujęciu rocznym wyniki są słabsze o prawie 6 proc. Nieznacznie pogłębiła się też strata skumulowana. Takie wahania powtarzają się już od kilku lat w tym okresie i są całkiem naturalne – informują analitycy firmy Experian.

– Martwić może tylko tegoroczna dynamika, która wypada słabiej niż w poprzednich latach. Trwająca właśnie prawie wiosenna aura i słoneczna pogoda powinny pomóc podnieść wyniki do poziomu z poprzednich lat – dodają.

Z analizy odwiedzalności wnioskować jednak można, że klienci ograniczyli swoje zakupy w centach handlowych zaraz po zakończeniu sezonowych wyprzedaży w galeriach. Obecnie tylko nieliczni najemcy wciąż wyprzedają zimowy asortyment. W większości sklepów jest już bowiem kolekcja wiosenna, którą można zakupić w cenach regularnych.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.