Sklep Tchibo
Sklep Tchibo

– Wiele firm uznawanych za liderów CSR na świecie działa w obszarze handlu detalicznego. Firmy te rozumieją współczesne wyzwania i potrafią tak zmodyfikować swój model biznesowy, aby sprostać nowym realiom. Kluczowe w tym przypadku są: odpowiednia strategia i konsekwencja – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Natalia Ćwik, Go Responsible Consulting.

– Firmy z tej branży szczególną wagę przywiązują do kwestii środowiskowych (energooszczędność, recykling, ograniczanie emisji CO2 m.in. w transporcie towarów) oraz relacji z konsumentami, którzy w coraz większym stopniu interesują się społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw. To również branża, która szczególnie skorzystać może na sprzedaży produktów ekologicznych, organicznych czy z certyfikatem Fair Trade – taka wartość dodana produktu ma coraz większe znaczenie dla klientów. To, na co firmy z branży handlu detalicznego powinny jeszcze zwrócić większą uwagę, to łańcuch dostaw – przeanalizować go pod kątem praw człowieka i bezpieczeństwa pracy – podkreśla Natalia Ćwik.

W odpowiedzi na coraz częstsze zapytania sieci handlowych z tego obszaru, powstał Trendownik CSR 2014 – źródło wiedzy o najważniejszych trendach CSR, które mogą mieć wpływ na branżę.

Trendownik CSR 2014 to prezentacja najważniejszych trendów społeczno-ekonomicznych, wpływających na funkcjonowanie przedsiębiorstw w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju. Dane, które mogą pomóc w rozumieniu coraz bardziej złożonych warunków, w jakich działa współczesny biznes i pokazać, jak zdiagnozowane trendy mogą wpływać na kształtowanie działań CSR firm w 2014 roku.

Szczególny akcent w publikacji położony jest na trendy, które mają wpływ na branżę handlu detalicznego. Publikacja przygotowana została przez firmy Go Responsible Consulting, firmę specjalizującą się w doradztwie w dziedzinie zarządzania w obszarze CSR i zrównoważonego rozwoju oraz Tchibo Warszawa. Podstawą do opracowania raport była metoda „desk research”.

Siecią, której szczególnie bliski jest temat CSR, jest Tchibo.

– Od 2006 roku zrównoważony rozwój jest integralną częścią długoterminowej strategii biznesowej Tchibo. Po pierwsze dlatego, że Tchibo może dokonywać zmian ze względu na swój model biznesowy, ekspertyzę i skalę biznesu. Po drugie, ponieważ mocno wierzymy, że nasz przyszły sukces komercyjny będzie w dużej mierze zależał od zrównoważonej polityki firmy. W raporcie Trendownik CSR 2014 zidentyfikowane zostały trendy, które stanowią wyzwanie również dla naszego biznesu – mówi Ewelina Wasilewska, kierownik ds. odpowiedzialności biznesu, Tchibo Warszawa.

Prezentacja Trendownika CSR 2014 odbędzie się 11 marca 2014 w Warszawie. Osoby zainteresowane uczestnictwem mogą przesyłać zgłoszenia na adres [email protected] do 5 marca. Liczba miejsc ograniczona.

W Polsce Tchibo obecne jest od 1992 roku. Ponad 50 sklepów stacjonarnych  i e-sklep Tchibo.pl, jeden z dziesięciu największych sklepów internetowych w Polsce, to podstawa wielokanałowego systemu dystrybucji produktów Tchibo. Częścią strategii biznesowej Tchibo jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Firma Tchibo Warszawa sklasyfikowana jest na 2. miejscu w branży handlu detalicznego w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2013.