Poland online retailing

Polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Według raportu firmy Dotcom River w roku 2013 sektor ten osiągnął łączną wartość 6,2 miliarda euro, a jego wzrost w skali roku wyniósł 21%.

W porównaniu z ubiegłymi latami wzrost na takim poziomie nie wygląda już jednak zbyt dobrze. Analitycy twierdzą, że na polskim rynku zapanuje stagnacja, ponieważ wchodzi on w fazę dojrzałości – a przynajmniej jego część.

„Rynek stale dojrzewa, na co dowodem jest spadek wzrostu liczby e-sklepów. Jednakże w przypadku niektórych branż nie możemy jeszcze określić jego realnego nasycenia. Fakt ten stał się szczególnie widoczny dla przemysłu żywieniowego, który w ostatnich latach rozwijał się najszybciej. Od roku 2007 liczba sklepów online działających w tej branży rosła w skali roku średnio o 35%” – czytamy w raporcie.

Źródło: Dotcom River

Według badań, podczas gdy 62% dorosłych Polaków regularnie korzysta z internetu, 48% z nich jedynie szuka informacji o produkcie lub usłudze, a tylko 21% rzeczywiście kupuje w sklepach online. Niecałe 16% użytkowników sieci twierdzi, że nigdy nie zrobiło zakupów w sklepie internetowym.

Najbardziej aktywni kupujący online to grupa w przedziale wiekowym od 31 do 50 lat. Spośród starszych użytkowników internetu (po 65 roku życia), 41% nigdy nie kupiło nic w sklepie online.

Okazuje się także, że prawie jedna trzecia Polaków robi zakupy w internecie przynajmniej raz na miesiąc, a ponad połowa – kilka razy do roku. Około 9% polskich internautów zamawia towary w sieci raz na rok.

Źródło: Dotcom River