Centrum Zakupów Nowa Mleczarnia

W tym roku spółka Napollo planuje rozpoczęcie budowy dwóch Centrów Zakupów: w Sochaczewie i w Świdniku. Obecnie opracowywane są także koncepcje architektoniczne i komercyjne dwóch nowych centrów śródmiejskich w Tarnowskich Górach i w Żorach.

– Intensywnie pracujemy nad nowymi lokalizacjami. W naszej strategii mieszczą się miasta małe i średniej wielkości, do 100 tys. mieszkańców, w których można nadal znaleźć działki śródmiejskie. Jednocześnie są to miasta, w których jest zapotrzebowanie na nowoczesną powierzchnię handlową, w rozumieniu centrów skupiających popularne marki. A i potencjał zakupowy jest duży. Nasz koncept sprawdza się również bardzo dobrze w centrach wielkich osiedli mieszkaniowych. Zatem nie wykluczamy obecności także w największych miastach lub miastach do nich satelickich. Przykładem mogą tu być działające z powodzeniem miniparki handlowe np. w Ząbkach k/Warszawy – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Rajmund Czajka, p.o. dyrektor generalny Grupy Napollo.

Format convenience, jaki rozwija Napollo, to Centra Zakupów, które są połączeniem wygodnych zakupów obok domu z centrum aktywizacji społeczności danego miejsca. W zależności od lokalizacji – centrum miasta lub centrum dużego osiedla – jest to obiekt typu galeria handlowa z wewnętrznym pasażem lub mały czy średniej wielkości park handlowy. Są to obiekty od 3 tys. mkw. do 20 tys. mkw.

40–50 proc. oferty Centrów Zakupów stanowią zakupy spożywcze, apteczne i inne codzienne (wraz z usługami). Moda i dodatki to ok. 30–40 proc., a gastronomia ok. 1-–20 proc. Tenant mix zależy od wielkości i lokalizacji Centrum Zakupów.

– Centrum typu convenience i community musi zbilansować ofertę w taki sposób, aby wyjść naprzeciw w głównej mierze potrzebom codziennym. W drugiej kolejności – zaoferować atrakcyjne miejsce spotkań (w mniejszych ośrodkach zwykle niewiele jest takiej przestrzeni). A następnie – stworzyć miejsce do realizacji tzw. „dodatków”, czyli np. zakupów spontanicznych, okazyjnych itp. Co ważne, oferta spożywcza może się opierać nie tylko na dużym operatorze spożywczym, ale również na mniejszych, wyspecjalizowanych sklepach – np. producentów regionalnych (wędliny, pieczywo). Centrum, jako community centre spełnia przecież także rolę miejskiego Rynku – podkreśla Rajmund Czajka.

Więcej o projektach Napollo w najnowszym wydaniu magazynu Shopping Center Poland. Wszystkie projekty spółki będą także prezentowane podczas Shopping Center Forum Fall Edition 2014 przy stoisku 1.6. Forum odbędzie się 17–18 września 2014 roku w Warszawie. Więcej informacji o SCF TUTAJ.