Sheepla e-commerce strategia

Sheepla, platforma logistyczna dla branży e-commerce, pozyskała inwestora. Jest nim fundusz venture capital Impera Seed Fund, który zainwestował projekt 2,5 mln zł w zamian za objęcie 25% akcji w Sheepla S.A. z otwartą opcją zwiększenia inwestycji o kolejne dwa miliony złotych.

Sheepla zyskuje inwestora
źródło: Shepla

Sheepla to aplikacja typu SaaS (ang. Software as a Service) skierowana do sklepów internetowych korzystających z usług różnych firm kurierskich i obsługuje procesy logistyczne niezależnie od nich. Dzięki Sheepla sklep internetowy może usprawnić proces obsługi zamówień również poprzez możliwość zarządzania przesyłkami z różnych kanałów sprzedaży.

Projekt rozwijany jest od trzech lat i do tej pory finansowany był ze środków własnych pomysłodawców. Zakłada automatyzację oraz konsolidację procesów logistycznych poprzez stworzenie usługi SaaS pozwalającej na integrację z dowolnym przewoźnikiem w ciągu kilkunastu minut. Sheepla od początku tworzona jest z myślą o globalnej ekspansji.

„Dzięki pozyskanym środkom będziemy mogli wdrożyć nowe usługi w zakresie logistyki w e-commerce tj. SameDay Delivery (którą wdrożymy w ramach współpracy z firmą kurierską X-press Couriers) oraz Sheepfinder (widget do śledzenia przesyłek bezpośrednio ze strony e-sklepu) oraz wiele innych” – mówi Piotr Stencel, prezes zarządu Sheepla S.A.

Jak dalej będzie przebiegać ta współpraca? „Na dzień dzisiejszy skupiamy się głównie na inwestycji związanej z projektem Sheepla, nie wykluczamy ewentualnej współpracy w szerszym zakresie z funduszem Impera Seed. Jeżeli chodzi o pozyskanie kolejnych funduszy od inwestora, podobnie jak w przypadku pierwotnej inwestycji, wszystko uzależnione jest od spełnienia warunków finansowych oraz operacyjnych, które są dość postawione na dość ambitnym poziomie, ale nie są nieosiągalne dla Sheepla” – wyjaśnia w rozmowie z redakcją Evigo.pl Katarzyna Drynko, sales & marketing director w Sheepla S.A.

„Zdecydowaliśmy się na inwestycję, gdyż widzimy olbrzymi potencjał w innowacyjnych rozwiązaniach logistycznych dla e-commerce. Sheepla w naszej ocenie jest przełomowym projektem biznesowym, który jest odpowiedzią na potrzebę rynku e-commerce nie posiadającym znaczącej konkurencji, a jej model biznesowy przygotowany jest do globalnej ekspansji” – mówi Łukasz Kręski, prezes funduszu Impera Seed Fund. „Sheepla spełnia wszelkie wymogi polityki inwestycyjnej funduszu, czyli innowacyjność, początkowy etap komercjalizacji, zdolność do szybkiego skalowania oraz zespół specjalistów” – dodaje.

„Naszym głównym celem jest rozwinięcie się na rynku polskim i rosyjskim, mamy jeszcze spory wachlarz możliwości w zakresie wdrożeń usług nowych przewoźników, nowych usług w zakresie aktualnej współpracy oraz kolejnych platform sklepowych” – podkreśla Katarzyna Drynko w rozmowie z redakcją Evigo.pl. „Sheepla powstała z myślą o globalnym rynku w związku z tym prowadzimy już zaawansowane rozmowy z potencjalnymi partnerami na temat wdrożenia narzędzia na rynek europejski oraz potencjalnie amerykański” – dodaje.

Sheepla zatrudnia w chwili obecnej ok. 15 osób i posiada biura w Polsce oraz Rosji. Planuje rozszerzyć działalność o pozostałe rynki europejskie oraz rynek amerykański. Firma posiada już kilkuset klientów oraz podpisała umowy partnerskie z czołowymi platformami sklepowymi i przewoźnikami w Polsce, a także w Rosji. Firma ma za sobą sukcesy na licznych konkursach startupowych m.in. pierwsze miejsce na E-nnovation 2012, finał T-Mobile Startup Challenge, finał Startupfest 2012.

Impera Seed Fund jest funduszem typu venture capital, który specjalizuje się w inwestycjach do 1,5 mln EUR w obiecujące projekty technologiczne znajdujące się we wczesnych fazach rozwoju (seed, start-up i ekspansji).