CHI Polska rozpoczyna rebranding kawiarni

Kawiarnia Costa Coffee

Kawiarnia Costa Coffee

CHI Polska rozpoczęła proces rebrandingu, w wyniku którego Costa Coffee zastąpi polskie marki coffeeheaven i Costa by coffeeheaven. Proces zmian rozpoczął się wcześniej niż zakładano.

Aktualnie Costa Coffee posiada sieć blisko 2,8 tys. kawiarni w 29 państwach na całym świecie.

– W 2010 roku CHI Polska SA połączyła się z konsorcjum Costa Ltd, częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC, jedną z najszybciej rozwijających się firm z grupy FTSE 100. W wyniku aliansu przeprowadzono szereg zmian prowadzących do pełnego procesu rebrandingu. Najważniejsze było precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych klientów, aby móc właściwie przygotować propozycje, które, mamy nadzieję, spotkają się z ich uznaniem. W bardzo krótkim czasie zrealizowaliśmy działania z bardzo wielu obszarów, co pozwoliło nam na wcześniejsze rozpoczęcie procesu rebrandingu. Działamy szybko i energicznie, czego efektem są pierwsze, otwierane właśnie kawiarnie Costa Coffee – mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska.

Pierwsza faza rebrandingu rozpoczęła się z początkiem marca od otwarcia kawiarni Costa Coffee w warszawskiej Galerii Mokotów. Potrwa do czerwca 2014 roku. Jak powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Andrzej Jackiewicz, kolejne zmiany dotyczą kawiarni w Złotych Tarasach i Sadyba Best Mall. Poza jedną lokalizacją w CH Arkadia powierzchnia lokali  Costa Coffee nie zmieni się. Lokal w Arkadii zostanie powiększony o kilkadziesiąt mkw.

Procesowi zostanie poddanych w pierwszej kolejności 21 warszawskich kawiarni, w tym wszystkie Costa by coffeeheaven i  wybrane kawiarnie  coffeeheaven. W pierwszym tygodniu marca działanie rozpoczęły Costa Coffee w Galerii Mokotów na poziomie 0 i +1, a także kawiarnia w budynku Nordea House. Dwa tygodnie później nowy lokal zyska kawiarnia w Sadyba Best Mall. Druga faza rebrandingu obejmie wszystkie pozostałe kawiarnie w całej Polsce. W trzeciej fazie rebrandingu CHI Polska będzie zarządzała tylko marką Costa Coffeee.

– Costa Coffee to nowa jakość. Wszystkie kawy przygotowujemy na bazie legendarnej mieszanki Mocha Italia. Rozszerzamy menu śniadaniowe, pojawią się chrupiące, świeże i zdrowe bagietki. Posiłki lunchowe zostaną przygotowane w piecu. Wszystkim zabieganym proponujemy wyborne quiche’e, a dbającym o linię absolutny hit – niskokaloryczne minisałatki – o zmianach opowiada Jolanta Borowska, dyrektor marketingu.

Lokale Costa Coffee zyskają także nową aranżację i europejski wygląd. Jaśniejsze i cieplejsze odcienie barw tworzą przytulną atmosferę, na ścianach wiszą dekoracje związane z historią marki. Niespodziankę stanowią polskie akcenty, czyli krzesła – muszelki z lat 50. XX wieku. Za design kawiarni odpowiada studio Stiff+Trevillon, które należy do najbardziej znanych biur architektonicznych w Wielkiej Brytanii.

Kawiarnia Costa Coffee

Kawiarnia Costa Coffee

Przypomnijmy: firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem 3 marek z branży kawiarnianej: Costa Coffee, Costa by coffeeheaven i coffeeheaven.

Obecnie pod szyldem Costa by coffeeheaven oraz coffeeheaven funkcjonuje blisko 120 placówek zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski.

Od lutego 2010 roku CHI Polska SA jest częścią Costa Limited. Założyli ją bracia Sergio i Bruno Costa w 1971 roku. Siedem lat później powstała pierwsza kawiarnia Costa w Londynie. Obecnie firma posiada blisko 2,8 tys. kawiarni w 29 krajach, z czego ponad 1,7 tys. znajduje się w Wielkiej Brytanii.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016