Zarząd Gino Rossi zadowolony z wyników sprzedaży

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Grupa Gino Rossi zanotowała w lutym 2014 roku sprzedaż w wysokości 17,5 mln zł, w tym sprzedaż spółki Gino Rossi wyniosła 12 mln zł, a sprzedaż spółki Simple, realizowana wyłącznie w salonach własnych i do salonów franczyzowych, wyniosła 5,5 mln zł.

– Początek roku jest bardzo dobry pod względem sprzedaży oraz uzyskiwanych marż. Sprzedaż detaliczna w salonach Gino Rossi wzrosła w lutym o 54 proc. w porównaniu do lutego 2013 roku. W styczniu natomiast zanotowaliśmy 27-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku. Sprzedaż w salonach marki Simple w lutym była na porównywalnym poziomie do tego samego okresu roku ubiegłego, ale przy wyższej marży – powiedział Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Narastająco w okresie styczeń–luty 2014 sprzedaż Grupy Gino Rossi wyniosła 35 mln zł i była o 11 proc. wyższa rok do roku. Sprzedaż spółki Gino Rossi w tym okresie wyniosła 23,6 mln zł /+23 proc. r-d-r/, a sprzedaż spółki Simple 11,4 mln zł /-7 proc. r-d-r/.

Spółka dobrze ocenia także wyniki za 2013 rok. – Bardzo zadowoleni jesteśmy z poprawy wyników sprzedaży oraz ze wzrostu rentowności na poziomie Grupy, a szczególnie w spółce Gino Rossi w 2013 roku. Poprawa poziomu marż była naszym priorytetem w ubiegłym roku. Skonsolidowana marża brutto wypracowana po czterech kwartałach 2013 roku wzrosła do 45,3 proc. wobec 42,3 proc. marży brutto wypracowanej w 2012 roku. Istotny wzrost marży zanotowaliśmy w IV kw., gdzie skonsolidowana marża brutto wyniosła 49,1 proc. wobec 45,3 proc. marży brutto w IV kw. 2012 roku.  Przy podawaniu wyników za III kw. ubiegłego roku podkreślaliśmy, że prawdopodobnie zwiększymy marżę brutto w IV kw. i – jak widać  – potwierdziły się nasze prognozy – skomentował wyniki zarząd Gino Rossi.

Jak już informowaliśmy, skonsolidowany zysk ze sprzedaży po czterech kwartałach 2013 roku wzrósł do 8,3 mln zł i był o ponad 240 proc. wyższy rok do roku. Tylko w IV kw. zysk ze sprzedaży wyniósł 4,4 mln zł i był o 117 proc. wyższy od wyniku na sprzedaży w IV kw. 2012 roku. Tak znaczna poprawa na zysku ze sprzedaży, jak poinformowano, wynika wprost z utrzymania na podobnym poziomie kosztów sprzedaży przy rosnących przychodach i marży w 2013 roku.

Gino Rossi zarządza markami: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska.

Gino Rossi to segment obuwia ze średniej i wyższej półki. Sieć sprzedaży obejmuje ponad 72 salony firmowe w Polsce i za granicą.

Simple Creative Products tworzy sieć sprzedaży ponad 50 salonów firmowych w kraju i za granicą.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016