Experian: odwiedzalność w centrach handlowych mniejsza niż oczekiwano

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Słaba odwiedzalność w polskich centrach handlowych w 9. tygodniu 2014 roku. Mimo wzrostu o nieco ponad 4 proc. wynik roczny spadł o 4,5 proc., a strata skumulowana wynosi 3,7 proc. – podała firma Experian.

– Koniec wyprzedaży, wprowadzenie letnich kolekcji oraz wiosenna pogoda powinny pomóc przełamać słabe wyniki zeszłoroczne. Tymczasem ruch w polskich centrach handlowych jest jeszcze mniejszy – komentuje Maciej Kowalczyk z Experian.

– Cały luty wypada bardzo podobnie jak jego ostatni tydzień. Strata skumulowana jest co prawda o jeden punkt procentowy niżej i to jest bardzo optymistyczna wiadomość. Przed nami marzec. Jeżeli utrzyma się wiosenna pogoda, to trend wzrostowy powinien wyrównać wynik do zeszłorocznego. Nowe kolekcje i Dzień Kobiet bardzo pomogą podnieść wyniki – prognozuje analityk Experian.

Przypomnijmy: analitycy z Experian w ostatnich tygodniach szacowali, że luty może być miesiącem oczekiwania na wiosnę, nowe kolekcje i powrót koniunktury. Szanse na wzrost odwiedzalnosci w centrach handlowych upatrywano także w związku z popularnym świętem zakochanych – walentynkami, które zwykle poprawiało wyniki odwiedzalności centrów handlowych w połowie miesiąca.

Experian plc. to irlandzka firma badawcza, która prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016