Firma Netsprint wdrożyła nową wersję oficjalnego Archiwum Allegro. Główna zmiana polega na tym, że od tej pory layout Archiwum Allegro będzie zbliżony do wyglądu głównej strony platformy i miała podobny system nawigacji.

Archiwum Allegro ruszyło w czerwcu 2012 roku i jest projektem stworzonym przez firmę Netsprint. Jest to obecnie jedyny obszar współpracy obu firm, która trwa od 2012 roku. Celem projektu było udostępnienie użytkownikom platformy wglądu w archiwalne oferty typu standard. „Dla kupujących jest to duża korzyść, gdyż zanim powstało archiwum, użytkownicy nie mieli wglądu ani w swoje archiwalne transakcje ani w oferty. Linki, które przechowywali w mailach, prowadzące do ofert kupionych, były nieaktywne” – wyjaśnia Iwona Kaźmierczak, dyrektor działu projektów i utrzymania, Netsprint Sp. z o.o. Obecnie liczba ofert w archiwum wynosi ponad 230 milionów.

Dzięki archiwum, użytkownicy mogą odnaleźć propozycje podobnych ofert w aktualnej ofercie serwisu, co ułatwia wyszukiwanie. Archiwum oparte jest  silnik wyszukiwania Netsprint Search. Użytkownicy mogą przeszukiwać oferty archiwalne za pomocą wyszukiwarki (wpisując fragment tytułu, numer oferty lub login sprzedającego) lub przeglądać całe kategorie. Na stronie każdej oferty zastosowany został mechanizm Related Content. Odpowiada on za podpowiadanie użytkownikowi ofert podobnych. Polega to na tym, że system skanuje słowa kluczowe w aktualnych ofertach i na tej podstawie przedstawia użytkownikowi propozycje zakupu. Prezentuje oferty w podobnej cenie, najbardziej podobne do właśnie przeglądanej. Prosto z Archiwum użytkownik może przejść do strony tego samego przedmiotu na Allegro.pl, gdzie dokonuje zakupu. W archiwum przybywa dziennie 0,5 miliona ofert, a serwis zawiera wszystkie oferty archiwalne typu „standard Allegro”. 

arch_allegro
Nowy wygląd Archiwum Allegro

Zmianom uległa przede wszystkim strona główna Archiwum Allegro. Przeorganizowano rozłożenie boksów, aby lepiej wyeksponować ostatnio zarchiwizowane oferty oraz wybrane oferty aktualne (z Allegro.pl). W wielu miejscach wprowadzono także boksy „rotujące”, które umożliwiają zaprezentowanie większej liczby ofert archiwalnych i sugerowanych ofert aktualnych. Nawigacja serwisu Archiwum oparta jest o działanie Allegro.pl, dzięki czemu użytkownicy przyzwyczajeni do korzystania z tej platformy od razu odnajdą się także w serwisie z ofertami archiwalnymi.

arch_allegro2
Poprzedni wygląd Archiwum Allegro

Netsprint Search to rozwiązanie wyszukiwawcze klasy Information Access Platform zaprojektowane w celu zwiększania przychodów z treści płatnych, ze sprzedaży produktów w e-commerce oraz emisji reklam kontekstowych. Netsprint Sp. z o.o. to firma z branży nowych technologii, należąca do międzynarodowej grupy medialnej Amedia.