Według badań przeprowadzonych przez firmę Piqora, sprzedawcy, którzy zainwestowali w reklamy mobilne, zanotowali w styczniu 224% wzrostu zysku z inwestycji, w porównaniu z 2013 rokiem. Ruch w sklepach generowany przez reklamy na Pinterest wzrósł o 73%.

Piqora

Z badań wynika również, że liczba transakcji mobilnych wzrosła o 77%, zaś średnia wartość transakcji wzrosła o 79%. „Oznacza to, że użytkownicy portalu Pinterst nie tylko oglądają zdjęcia produktów, lecz są aktywnymi klientami, szukają produktów i kupują je na urządzeniach dotykowych.” – czytamy na blogu firmy.

Pinterest okazuje się być właściwym miejscem do pozyskania nowych klientów mobilnych (46% wzrostu liczby nowych użytkowników rok do roku). „Mobilni użytkownicy Pinterestu kupują więcej i wybierają droższe produkty. Dlaczego? Ponieważ reklama produktu zamieszczona na tym portalu ma wartość społecznościową. Sugeruje, że produkt jest wart kupienia. A tym właśnie kierują się użytkownicy Pinterestu.” – wyjaśniają eksperci Piqora.

Najlepszym sposobem, by wykorzystać ten kanał promocji jest optymalizacja strony internetowej pod kątem wtyczek społecznościowych oraz usprawnienie kupowania produktów przez strony mobilne.

„Warto wykorzystać potencjał oprogramowania mobilnego Pinterestu, żeby usprawnić udostępnianie produktów na urządzeniach dotykowych. Dzięki temu wzrośnie liczba kliknięć i wejść na stronę sklepu. (…) Posty w wersji mobilnej zamieszczane na Pinterest dają sprzedawcom ogromne możliwości zwiększenia konwersji. Wystarczy tylko zoptymalizować stronę pod kątem mobilnych użytkowników portalu.” – radzą analitycy.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com