Użytkownicy nie czytają opisów produktów, za to dobrze reagują na korzyści finansowe, takie jak kody rabatowe. Konwersję zwiększa również maksymalne uproszczenie procesu zakupowego – wynika z infografiki stworzonej przez grupę Divante. Należąca do niej agencja Ideacto radzi, na jakie aspekty procesu zakupowego warto zwrócić uwagę projektując proces zakupowy.

Infografika zaprezentowana wspólnie przez Divante oraz Ideacto radzi, jak skutecznie wdrożyć rozwiązania w e-commerce. Jednym z elementów kluczowych dla powodzenia biznesu jest projektowanie procesu zakupowego.

Na co należy zwrócić uwagę?

  • Użytkownicy nie czytają opisów tekstowych znajdujących się w koszyku
  • Prezentacja w koszyku produktów powiązanych zazwyczaj spotyka się z małym zainteresowaniem. Wyświetlanie produktów powiązanych w koszyku przy zakupach produktów o niższej wartości powoduje spadek konwersji
  • Kupony zwiększają konwersję ze względu na oczywiste korzyści finansowe, jakie niosą. Dzięki kuponom można osiągnąć nawet dwukrotny wzrost konwersji przy zakupach droższych
  • Liczba kroków nie ma większego wpływu na konwersję. Najważniejsza jest płynność w realizacji zakupu, optymalizacja pól formularza, ale niekoniecznie liczba kroków
  • Przy zakupach tańszych dwuprocentowy wskaźnik konwersji następował, gdy użytkownik nie był „odciągany” od procesu zakupowego i zmuszany do tworzenia konta lub logowania się

Ideacto jest agencją interaktywną specjalizującą się w optymalizacji procesów e-biznesowych. Realizacje firmy w dużej mierze opierają się o strategie internetowe oraz rozbudowaną analitykę, są to m.in. badania i poprawa użyteczności stron www i sklepów internetowych. Ideacto projektuje e-commerce i optymalizuje istniejące e-biznesy, zajmuje się e-marketingiem oraz social media.